כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בפוסט בפייסבוק

פולין: קרא לנשיא "מטומטם" ויעמוד לדין

אזרח פולני, סופר ועיתונאי במקצועו שכינה בפוסט בפייסבוק את נשיא פולין "מטומטם", יעמוד לדין ואם יורשע עלול להישלח עד לשלוש שנות מאסר | הנשיא מכחיש שדרש להעמידו לדין

פולין: קרא לנשיא "מטומטם" ויעמוד לדין
אילוסטרציה צילום: unsplash

סופר פולני עומד למשפט בגין העלבת נשיא פולין אנדז'יי דודא, ועשוי לרצות עונש מאסר במשך שלוש שנים לפחות. הוא כינה את הנשיא "מטומטם".

הנשיא אנדז'יי דודא כונה בדברים רבים, מקריאות גנאי ועד איחולים שייכנס לכלא, הוא כונה "שקרן", "פחדן" ו"צבוע", הנאומים שלו הופרעו על ידי קריאות, כמו "אתה תסיים בשלשלאות".

לפעמים הנשיא דודא אפילו לא מגיב ופשוט ממשיך לדבר, לפעמים הוא מגיב, לדוגמא לפני כמה ימים צעקו לו שהוא יסיים את תפקידו "עם שלשלאות", הוא הגיב בטוויטר וכתב כי "המקום היחיד שישתלשל אליו הוא שולחנו בהתאם לרצון הרוב, יותר מעשרה מיליון אנשים שקטים תומכים בי, והמעטים שהפריעו להנצחה ולהמנון הלאומי שלנו, הם יכולים לצעוק כמה שהם רוצים, יש כאן חופש ודמוקרטיה, זה מותר". כך מדווח אתר DW.

עם זאת, כשמדובר במילה או משפט מסוים שעלה לכותרות בפולין, דודא יצא מגדרו. בפוסט בפייסבוק שפרסם הסופר והעיתונאי ג'אקוב זולצ'יק, הוא כתב "אנדז'יי דודא הוא מטומטם", הפוסט שעדיין קיים, התייחס לתגובתו של דודא לתוצאת הבחירות לנשיאות בארצות הברית. דודא בירך את ג'ו ביידן בטוויטר על "קמפיין נשיאותי מצליח" נגד דונלד טראמפ, דודא כתב שהוא רוצה לשמור על יחסים טובים בין המדינות, והם ממתינים למינויו הרשמי של ביידן על ידי ועדת הבחירות, זו הייתה תגובה פושרת יחסית בתקופה בה ראשי מדינות רבים אחרים כבר בירכו בחום את ביידן על זכייתו.

סעיף 135 לחוק הפלילי הפולני קובע כי אזרחים עלולים לעמוד בפני שלוש שנות מאסר בגין עלבון ראש מדינה. עם זאת הנשיא דודא מכחיש כי הפעיל את השפעתו במקרה של זולצ'יק.

נשיא פולין העלבת עובד ציבור עונש מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד