י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אנטישמיות ברומניה

המשטרה חוקרת: מי מאיים על מאיה מורגנשטרן

מנהלת התיאטרון הממלכתי היהודי ברומניה, מאיה מורגנשטרן פרסמה אימייל שקיבלה ובו איום להרוג אותה ואת ילדיה וכן איום לשרוף את התיאטרון היהודי ושחקניו. משטרת רומניה פתחה בחקירה 

המשטרה חוקרת: מי מאיים על מאיה מורגנשטרן
pixabay צילום: אילוסטרציה

משטרת רומניה פתחה בחקירה בעקבות תלונה על איומי מוות נגד מאיה מורגנשטרן וילדיה, שנחתמו "מטעם הברית הימנית הקיצונית לאיחוד רומנים".

מורגנשטרן, המנהלת את התיאטרון הממלכתי היהודי בבוקרשט בירת רומניה, פרסמה אימייל שקיבלה ובו השולח מאיים להרוג אותה ואת ילדיה, וכן מאיים לשרוף את התיאטרון היהודי ושחקניו.

הודעת האימייל נחתמה מטעם המפלגה "הברית הימנית הקיצונית לאיחוד רומנים", מנהיג הקבוצה ג'ורג' סימיון גינה את האיום ואמר כי להודעה אין קשר למפלגת ה'ברית הימנית', הוא קרא לרשויות למצוא ולהעניש במהירות את שולח המייל. כך דיווחה סוכנות הידיעות 'רויטרס'.

המשטרה הודיעה כי הם במעקב אחר כתובת ה-IP של שולח הדוא"ל. המפלגה האולטרה-לאומנית AUR הוקמה לפני שנה והפתיעה בבחירות הכלליות בדצמבר האחרון, והפכה למפלגה הרביעית בגודלה בפרלמנט.

בניגוד לכמה מעמיתיה המרכזיים והאירופיים, ברומניה לא הייתה מפלגת מיינסטרים שתמכה ברעיונות הימין הקיצוני עד לבחירות לפרלמנט בדצמבר, אם כי אלה צצו גם במפלגות וותיקות יותר.

רומניה הייתה בעלת ברית של גרמניה הנאצית עד אוגוסט 1944, אז היא שינתה צד, ומאות אלפי יהודי רומניה ואוקראינה ורומא נהרגו באזורים שבשליטתה. רומניה כיום חלק מהאיחוד האירופי, החלה רק בשנים האחרונות להעלות את חלקה ופקידה בשואה, והודתה לראשונה בשנת 2003 כי נטלה חלק ברצח יהודים.

אנטישמיות חקירת משטרה רומניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד