י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הנשיא לשעבר נגד הנוכחי

"300,000 מתים מקורונה זה רצח העם הגדול בתולדות ארצנו"

בברזיל סופרים מעל 300,000 מקרי מוות מקורונה והנשיא לשעבר משווה זאת ל"רצח עם מהגדולים בהיסטוריה של המדינה באמריקה הלטינית". דבריו מכוונים כביקורת חריפה על הנשיא המכהן זאיר בולסונרו

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: דוברות ביה"ח רמב"ם

נשיא ברזיל לשעבר לואיס אינסיו לולה דה סילבה, יצא ביום שישי בהתקפה חריפה על המנהיג הנוכחי ז'איר בולסונרו.

"ביום שלישי 3158 איש מתו מקורונה בברזיל. זה רצח העם הגדול ביותר בהיסטוריה שלנו", אמר לולה לשבועון 'דר שפיגל' בגרמניה, והוסיף כי בולסונרו שיקר לעם הברזילאי באשר לחומרת המגיפה.

ה'דיילי מייל' הבריטי מדווח, כי לאחר שבוטלו הרשעות השחיתות נגדו בתחילת החודש, סקרי דעת קהל עדכניים מצביעים על כך שלולה הוא הפוליטיקאי עם הצ'אנס הטוב ביותר לאתגר את בולסונרו, מטעם הימין הקיצוני בבחירות בשנה הבאה.

דבריו של לולה מגיעים לאחר שברזיל ספרה ביום חמישי האחרון 100 אלף מקרי קורונה חדשים ביום אחד, והוסיפה שיא קודר נוסף במדינה.

לפחות 12.3 מיליון בני אדם נדבקו בנגיף הקורונה בברזיל. אחרי ארצות הברית, זו המדינה שנפגעה הכי קשה מכל מקום בעולם. בעיה גדולה נוספת היא שמסע החיסונים במדינה נע לאט. ברזיל נתנה לפחות מנה אחת של חיסון ל-7.79 אנשים לכל 100 איש - שיעור דומה במדינות דרום אמריקה האחרות, למעט צ'ילה. ביום חמישי האחרון מספר המתים היומי עלה לראשונה על 3,000. מספר המתים היומי של ברזיל הוא כיום הגבוה ביותר בעולם.

נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד