ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
נזק בעשרות מיליארדים

אחרי שבוע: הספינה שגרמה לפקק אדיר, חולצה

אחרי קרוב לשבוע של פעולות קדחתניות ומאמץ אדיר, צוותי החילוץ בתעלת סואץ הצליחו לפנות בוקר (שני) לשחרר מגדות התעלה את ספינת הענק שנתקעה בגדות התעלה | לא ברור מתי התנועה תחודש, וכמה זמן יקח עד שמאות הספינות שממתינות לעבור במקום יוכלו להמשיך בדרכן

אחרי שבוע: הספינה שגרמה לפקק אדיר, חולצה
תעלת סואץ צילום: Unsplash

‏הספינה הענקית שחסמה את תעלת סואץ, וגרמה למאות ספינות להיתקע ללא יכולת להתקדם, חולצה לאחר - 27 אלף מטרים מעוקבים חול נחפרו כדי להזיז את הספינה. כ-15 נגררות עזרו לחלץ את הספינה.

‏הפקק האדיר הביא לנזק כלכלי גדול, כ-450 ספינות נתקעו, כשעליהן כ-200,000 בעלי חיים שהיו תקועים בלב ים, והיה חשש כבד לגורלם, אך הבוקר הספינה זזה והמקום יפתח לתנועה.

אתמול אמר ‏יו"ר רשות תעלת סואץ, אוסמה רביע: כי מזג האוויר אינו הגורם העיקרי לתקרית, ייתכן שהיו תקלות טכניות או בעיות מכניות בכלי השייט. ייתכן גם שמדובר בגורם אנושי.

כזכור ספינת הענק 'אבר גיוון' (ever given) של חברת 'אבר גרין' (ever grin) נתקעה ב-2 גדות התעלה. ונסיבות התאונה עדיין לא פורסמו. ישנם דיווחים על רוחות צד שהסיטו את הספינה. מנגד יש הטוענים לכשל טכני, וישנם אלו המצביעים על כך שהספינה ארוכה יותר מהאורך המותר להיכנס לתעלה.

כרגע הרשויות פחות מתעסקות בסיבת התאונה. הצוותים במקום עסוקים בשחרור תנועה של כ-450 הספינות התקועות במקום. ובדאגה לנזק של מיליארדים מכל יום בו הסחורות מתעכבות.

אתמול דווח כי מצרים החלה בהיערכות לפריקת חלק מהמכולות, למעלה מ-18 אלף במספר. זאת בכדי להקל במעט את משקלה, דבר שיסייע מעט בהסטת הספינה ובשחרור הפקק העצום, אך לבסוף כאמור, הספינה חולצה ללא צורך בהורדת מכולות.

תעלת הימים חילוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד