ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
ממשיכים בהקלות

הפרוייקטור חושף: שוקלים לבטל את חובת המסכה

בצל הירידה המשמחת בנתוני התחלואה בנגיף קורונה אמר הבוקר הפרוייקטור נחמן אש בראיון ברדיו 103 כי הרשויות שוקלים את ביטול חובת עטיית המסכות | בדבריו הבהיר גם את המסוכנות שבאי כינוס הממשלה היום

הפרוייקטור חושף: שוקלים לבטל את חובת המסכה
פרופ' נחמן אש צילום: David Cohen/Flash90

פרויקטור הקורונה, הפרופסור נחמן אש שוחח הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103 והתייחס לשלל הנושאים וההיבטים של הנתונים המעודדים של הנגיף. בפתח דבריו הבהיר: "המספרים בירידה, מקדם ההדבקה נמוך באופן קבוע בשבוע האחרון".

הפרופסור המשיך והתייחס גם לנושא הווריאנטים (המוטציות) שאתמול דווח כי בישראל אין ככל הידוע מוטציות שהחיסון לא יכול להם: "מצאנו שמי שמחוסן נדבק באותם וריאנטים של מי שלא חוסן, כך שאנחנו לא רואים סימן לעמידות של הווריאנטים. החיסונים עובדים על כל הווריאנטים שנמצאים עכשיו בישראל, כך שזה בהחלט מה שמסביר את הירידה בתחלואה".

הפרוייקטור המשיך ואמר: "צריך לזכור שהילדים לא מחוסנים ואנחנו לא רוצים לתת להם להידבק בקנה מידה רחב, למרות שהתחלואה בילדים קלה. לאט-לאט משחררים את הקפסולות. אנחנו מקווים שבשבועות הקרובים מאוד תינתן ההוראה. רוצים לראות שהתחלואה נשארת נמוכה ושיש עמידות בקרב מחוסנים ואז נוכל לתת הקלות יותר בביטחון".

אש התייחס גם לסאגת ביטול ישיבת הממשלה, לאור המחלוקת בין הליכוד וכחול לבן: "התחרות מאוד גדולה, אם אתה לא שם את היד על החיסונים מוקדם ככל האפשר בהזמנות עתידיות, אתה יכול לצאת מופסד. חייבים לסכם את הדברים האלה כדי שלא יצא שיקדימו אותנו ונהיה בטוחים עם חיסונים לשנים הקרובות, כדי להתחייב מול החברות חייבים כיסוי תקציבי. מול החברות ההסכמים כבר כתובים, זה רק עניין פורמלי, אבל חייבים תקציב כדי לחתום".

"אני מניח שאפשר יהיה לצאת לחופשות ביולי-אוגוסט. הייתי נזהר לטוס עם ילדים שאינם מחוסנים, בוחר בקפידה את היעדים ומשתדל להגיע אליהם ללא קונקשנים מיותרים" סיכם אש.

נחמן אש מסכה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד