י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לפיד ישיג את הרוב?

הנשיא יטיל את הרכבת הממשלה ביום רביעי הבא

בית הנשיא שיגר היום מכתבים רשמיים לנציגי הסיעות, בהם נאמר כי נשיא המדינה ראובן ריבלין יקיים את סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות שנבחרו לכנסת, ביום שני הבא | בנוסף, מלאכת הרכבת הממשלה תוטל על חבר הכנסת שישיג את רוב הממליצים - כבר ביום רביעי הבא | בינתיים, יו"ר 'יש עתיד' מנסה לגייס רוב להמלצה בפני הנשיא

הנשיא יטיל את הרכבת הממשלה ביום רביעי הבא
נשיא המדינה ריבלין צילום: צילומסך

אחרי שתוצאות הבחירות פורסמו, נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין יקיים ביום שני הבא את סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות שנבחרו לכנסת - ולאחריו יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על אחד מחברי הכנסת שיסכים לכך.

היום (שני, א' דחול המועד סוכות) שיגר מנכ"ל בית הנשיא הראל טובי שיגר מכתבים רשמיים לנציגי הסיעות והודיעם כי נשיא המדינה יקיים את סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות שנבחרו לכנסת, ביום שני, כ"ג ניסן תשפ"א, 5.4.2021.

במכתב שששיגר מנכ"ל בית הנשיא נכתב כי מלאכת הרכבת הממשלה תוטל על אחד המועמדים עד ליום רביעי, כ"ה ניסן תשפ"א, 7.4.2021. בתום סבב ההתייעצויות, יזמן הנשיא אליו במידת הצורך, את המועמדים הרלוונטיים להרכבת ממשלה כפי שיעלו מהמלצות כלל הסיעות.

כפי שהתבצע לראשונה בבחירות 2019, הנחה נשיא המדינה על העברת מפגשיו עם הסיעות השונות בשידור חי, בכל אמצעי המדיה השונים בשקיפות מלאה מול אזרחי ישראל.

מוקדם יותר היום התייחס שר הפנים אריה דרעי למלאכת הרכבת הקואליציה הבאה, בצל תוצאות הבחירות הסוערות לכנסת ה-24 ופצח בקריאה נרגשת ליו"ר תקווה חדשה גדעון סער ונפתלי בנט יו"ר ימינה. בקריאה הוא הבהיר את עמדת ש"ס, וביקש מהם להצטרף לממשלת 'ימין על מלא'.

"‏ש"ס תמליץ על בנימין נתניהו כראש הממשלה כפי שהתחייבה במערכת הבחירות" פתח דרעי, והוסיף: "ש"ס תפעל להקמת ממשלה ימנית בראשות נתניהו שתשמור על הזהות היהודית של המדינה ותפעל למען השכבות החלשות".

 

נשיא המדינה בחירות 2021 הרכבת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד