י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
עשה טוב ושילם בכסאו

ראש הממשלה רכש חיסונים ונאלץ להתפטר

לאחר שרכש את החיסון הרוסי מבלי לוודא כי שותפיו לממשלה מאשרים זאת, ראש ממשלת סלובקיה נאלץ להתפטר מתפקידו, אך החליף תפקיד עם שר הכלכלה | למרות הביקורת שספג הוא המשיך להגן על מעשהו

ראש הממשלה רכש חיסונים ונאלץ להתפטר
איגור מטוביץ' צילום: מתוך הטוויטר שלו

ראש ממשלת סלובקיה איגור מטוביץ' התפטר מתפקידו לאחר שרכש את החיסון הרוסי מבלי לוודא כי שותפיו מאשרים זאת, הוא נאלץ להתפטר, אך החליף תפקיד עם שר הכלכלה.

לפני שלושה שבועות נחשף כי ראש ממשלת סלובקיה חתם הסכם סודי לרכישת שני מיליון מנות של החיסון הרוסי "ספוטניק 5". לאחר שהדבר נחשף ראש הממשלה איגור מטוביץ' הודיע על התפטרותו ושיתחלף בתפקיד עם שר הכלכלה אדוארד הגר.

איגור מטוביץ', בן ה-47, אמר כי הוא הציע להתחלף בתפקיד עם שר הכלכלה אדוארד הגר החבר במפלגתו OLANO, מהמרכז-ימין, "כדי לשים סוף למשבר הפוליטי". לדבריו: "אנחנו נתחלף בתפקידים שלנו, אדוארד הגר הוא אדם טוב וכולנו יכולים לסמוך עליו".

אדוארד הגר אמר בתגובה שהוא "מקבל את האתגר, אני אתחיל מיד בשיחות עם יתר המפלגות השותפות בקואליציה כדי להקים ממשלה חדשה. שר הכלכלה הוסיף כי הוא מתכנן להיפגש בקרוב עם נשיאת סלובקיה זוזנה צ'פוטובה "לצורך התייעצויות על המצב".

סלובקיה, היא מדינה בת 5.4 מיליון תושבים, ולפני שלושה שבועות נחשף כי יש הסכם סודי לרכישת שני מיליון מנות מהחיסון הרוסי "ספוטניק 5" שלא אושר באיחוד האירופי, סלובקיה שהיא חברה באיחוד האירופי, החליטה לקנות בחשאי, דבר שעלה לראש הממשלה במשרה.

המפלגות בקואליציה של מטוביץ' דרשו את התפטרותו כתנאי לשמירה על שלמות הקואליציה, הוא אכן התפטר, אך הגן על רכישת החיסון, ואמר כי הוא "יסייע להגביר את קצב ההתחסנות", סלובקיה היא אחת המדינות שנפגעו בצורה הקשה ביותר מהנגיף באיחוד האירופי. עם חצי מהאוכלוסייה שיש בישראל, אך עם כמעט 10,000 מתים, כפול מישראל.

סלובקיה כבר קיבלה 200 אלף מנות של החיסון הרוסי שסיבך אותה, והיא עורכת בדיקות למשלוח שקיבלה, ובקרוב תשתמש בהם, כמו הונגריה שגם קנתה חיסונים תוצרת רוסיה, למרות שהאיחוד האירופי עדיין לא אישר אותה.

ראש ממשלה סלובקיה חיסון לקורונה ספוטניק 5

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד