י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ר' איד, גם אתה יכול

הזמן רץ כשנהנים: כך סיימתי מסכת פסחים

לפני חודשיים וחצי לאחר תפילת מנחה ב'מרכז אחים', הציע לי מאן דהוא להצטרף לשיעור דף יומי עם תחילת מסכת פסחים. הצבעתי לו על שעון היד, תוך סימון כי היום קצר והמלאכה מרובה. הוא לא התייאש וממש הפציר בי | הצטרפתי לשיעור ואט אט נשאבתי

הזמן רץ כשנהנים: כך סיימתי מסכת פסחים
שיעור הדף היומי צילום: יוני אייזנשטיין

לפני חודשיים וחצי כתבתי מאמר תורני במסגרת עבודתי, בין היתר על היתרונות שבמסכת פסחים. גמרא ישיבתית, הלכה למעשה, סיום בערב פסח... 

יממה לאחר מכן, לאחר תפילת מנחה ב'מרכז אחים', הציע לי מאן דהוא להצטרף לשיעור דף יומי עם תחילת מסכת פסחים. הצבעתי לו על שעון היד, תוך סימון כי היום קצר והמלאכה מרובה. הוא לא התייאש וממש הפציר בי; "אתה יודע, מסיימים את הגמרא ממש בערב פסח, אולי בכל זאת תצטרף" ביקש. 

בראשי החלו המחשבות להתרוצץ, להעלות סיבות נוספות למה זה הזמן להצטרף למעגל לומדי דף היומי. היצר הטוב קרץ ואמר "קריינא דאיגרתא איהו ליהוי פרוונקא".. שכנעת אחרים ואתה עצמך לא מקיים? 

מצד שני היצר הרע המשיך בשלו, למה כן? אתה עסוק, יש המון עבודה! להקדיש שעה שלמה בכל יום זה יותר מידי. עד היום הסתדרת נהדר, למה לשנות ולהחליף את הלו"ז היומי. עזוב אותך, תגיד שאתה ממהר ותתחמק מהר פן יהיה מאוחר.

כדי להיות 'בסדר' החלטתי להצטרף באופן חד פעמי לשיעור, בשטח פתוח (תקופת קורונה) מרפסת הקומה ה-9 המשקיפה על פני בני ברק. אוֹר לְאַרְבָּעָה עָשָׂר, בּוֹדְקִין אֶת הֶחָמֵץ לְאוֹר הַנֵּר.. התחיל מוסר השיער את המשנה, וציין כי השנה הבדיקה תיערך לילה לפני. הוא נשמע חביב, הסביר היטב את הגמרא והיה קשוב לשאלות. תוך כדי השיעור דחיתי כמה שיחות נכנסות ואופס.. הזמן רץ והשיעור הסתיים.

מבחינתי, סיימתי. יצאתי ידי חובה. למחרת לאחר תפילת מנחה, פגש אותי המגיד שיעור שהציג את עצמו בשם מנחם שטראוס, ושאל/אמר "אתה מגיע לשיעור, כן?!". לא נעים.. הצטרפתי שוב לשיעור ואט אט נשאבתי. 

שישי-שבת ראשונה לא השלמתי את הדפים, כי אני הרי מפסיק מחר.. אך התחושה העילאית בלימוד, לפני ואחרי, העידוד שקיבלתי מאשתי, עשו את שלהם והצטרפתי לחבר מן המניין לשיעור, לאחר שנים ללא שיעור גמרא מסודר וקבוע.

מנהג קטן עשיתי, לצלם בכל יום את הדף הנלמד ולפרסם ב'סטטוס' ב-WhatsApp, כדי שביום שלא אפרסם יהיו מי שישאלו למה היום לא.. ואכן, לא מעט הגיבו, עודדו ותזכרו, כך שבימי שישי ומוצ"ש צילמתי את מסך הגמרא בבית או שהאזנתי לשיעור באפליקציית הדף היומי.

הזמן רץ כשנהנים, נכון שיש לא מעט עיסוקים, אך להקדיש שעה ביום - זה טוב לגוף ובעיקר לנפש. והנה, בשבוע שעבר זכיתי לסיים את מסכת פסחים ב'מרכז אחים' יחד עם מורי ורבי הרב מנחם שטראוס שליט"א המג"ש, שלמד איתי את 120 הדפים אותם הסביר בטוב טעם ובנעימות מיוחדת.

בעבר לא הצטרפתי כי הרי לא אעמוד בקצב, בכל מקרה לא אסיים אז למה להתחיל.. גיליתי שזה קל יותר. נכון, ההתמדה לא קלה, לעתים יש גם קשיים. אבל זה משתלם.

כל אחד יכול, גם אתה! אם עוד לא הצטרפת ללימוד דף יומי - זה הזמן.

הכותב הוא מנכ"ל משרד 'טיפ פרסום', אשר שימש בעבר ככתב משפט ופלילים באתר 'בחדרי חרדים'. • צילומים: יוני אייזנשטיין.

מסכת פסחים סיום מסכת אלי שלזינגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד