י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הפלונטר הפוליטי בעיצומו

נתניהו: "בנט לא באמת איתי. אם היה לנו 59, היה לנו 61 - יש אופציות"

ראש הממשלה נתניהו אומר בימים האחרונים כי לו היו לו ביד 59 סגורים, הוא היה משיג את השניים החסרים. כך לפי דיווח ב'ישראל היום'. לטענת ראש הממשלה, נפתלי בנט רועה בשדות זרים במקום לסגור איתו את הקצוות ובשל כך אין ממשלת ימין בישראל | השקט המתוח בבלפור נמשך

נתניהו: "בנט לא באמת איתי. אם היה לנו 59, היה לנו 61 - יש אופציות"
נפתלי בנט ובנימין נתניהו צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

כמו שאר הטוענים לכתר גם ראש הממשלה בנימין נתניהו שומר על שתיקה, זה שבוע מאז נודעו תוצאות הבחירות, בהן לא הצליח להביא קואליציית 61 לימין בראשותו כפי שציפה וחזה במהלך כינוסי הבחירות שקיים לאורכה ולרוחבה של הארץ, כעת פותחים בבלפור את הקלפים ומנסים למצוא נוסחה שתביא להם את הממשלה המיוחלת.

על פי דיווח הערב של אריאל כהנא ב'ישראל היום', בסביבתו של בנימין נתניהו אומרים שאם יצליחו להביא את נפתלי בנט לצידם, הם ישלימו את שני המנדטים החסרים ל-61, אם כי לא פירטו על מי הם מדברים או מאילו מפלגות. לפי הפרסום, נתניהו אמר למקורביו בימים האחרונים: "בנט לא באמת איתי. אם באמת היה לנו 59 היה לנו גם 61 - יש אופציות".  

כזכור, גוש "רק ביבי" שכולל את 'הליכוד', ש"ס, 'יהדות התורה' ו'הציונות הדתית' זכה בבחירות ב-52 מנדטים ואילו נפתלי בנט - שלא התחייב למי מהצדדים - זכה ב-7 מנדטים, מה שמביא את גוש הימין ל-59 מנדטים.

אחת האופציות בה ראש הממשלה לא ממהר להשתמש הוא רע"מ בראשות מנסור עבאס, שאמנם לא פסל את בנימין נתניהו, אך נפגש בימים האחרונים עם יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד. לצד זאת, נתניהו עצמו הצהיר בכל ראיון בו נשאל האם ישתמש במנסור עבאס אפילו כתמיכה מבחוץ, כי לא יעשה כן היות והוא תומך טרור, מהלל מחבלים ומתנגד למדינה הציונית ולהסכמי השלום שהביא בשנה האחרונה.

לצד זאת, ששת חברי 'הציונות הדתית' לצד כמה ח"כים בכירים בליכוד כבר הודיעו שלא ירימו ידם בעד ממשלה שמנסור עבאס בתוכה או תומך בה מבחוץ. בין המתנגדים הבולטים, שני מקורבים מאוד לראש הממשלה - סגן שר הבריאות יואב קיש וחבר הכנסת מיקי זוהר המכהן כיו"ר הקואליציה הנוכחית.

בנימין נתניהו נפתלי בנט מנסור עבאס הרכבת ממשלה ממשלת ימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד