י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
כיפופי ידיים

ליצמן נגד היו"ר גפני: "הכל ספינים, אנחנו נמליץ רק על נתניהו"

בעוד היו"ר ח"כ גפני מאשים את החסידים באיבוד המנדט ה-8 ובירידה במניין המצביעים ליהדוה"ת בגלל ההצבעה לסמוטריץ', ח"כ ליצמן לא מתרגש ומצהיר כי לפחות 'אגודת ישראל' תמליץ אך ורק על בנימין נתניהו כפי שהתחייבה במערכת הבחירות | האם יתפצלו בהמלצה לנשיא?

ליצמן נגד היו"ר גפני: "הכל ספינים, אנחנו נמליץ רק על נתניהו"
ליצמן וגפני במליאת הכנסת צילום: בחדרי חרדים

מתיחות פנימית ב'יהדות התורה', על רקע ההמלצה על זהות המועמד להרכבת הממשלה. בעוד יו"ר הרשימה החדש ח"כ משה גפני מסרב להצהיר חד משמעית כי המפלגה תמליץ על בנימין נתניהו, כפי שהתחייב לאורך מערכת הבחירות, היו"ר לשעבר שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן התבטא הערב בכנס פעילים לסיכום מערכת הבחירות ואמר: "הודענו לציבור לפני הבחירות שנלך עם נתניהו ולכן אין כאן שאלה, יהדות התורה, ומבחינתי אגודת ישראל לפחות תמליץ לנשיא רק על בנימין נתניהו. המטרה שלנו להקים קואליציית ימין למען כלל אזרחי ישראל. כל יתר השמועות בגדר ספינים".

כזכור, כבר בליל הבחירות עם פרסום המדגמים שאחד מהם העניק 'ליהדות התורה' 6 מנדטים בלבד, ח"כ משה גפני סינן שיחה שהגיעה מלשכת ראש הממשלה נתניהו שביקש לברכו על ההישג בבחירות. ב'יהדות התורה' הסבירו באותו ערב כי גפני שספג נפילה של מנדט, זעם על ראש הממשלה שפעל למען הציונות הדתית על חשבון הסיעות החרדיות. אולם לפי תוצאות האמת 'יהדות התורה' שמרה על כוחה בכנסת, עם כי ירדה בכ-25 אלף קולות שהצביעו לה בבחירות הקודמות.

למרות זאת גפני ממשיך לכעוס ולרטון וסבור ככל הנראה שלולי עזרתו של ראש הממשלה לסמוטריץ', יהדות התורה היתה משיגה גם את המנדט השמיני ומכניסה גם את יעקב טסלר האגדואי לכנסת.  

בראיון שהעניק משה גפני לביטאון 'יתד נאמן' ופורסם ביום שישי האחרון הוא האשים את החסידים בכך שלא סיפקו את הסחורה כשאלפים מהם בחרו להצביע ל'ציונות הדתית' של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר.

"ידענו מראש שיהיו פחות קולות", הודה גפני בדיעבד ליומון הליטאי, "ידענו זאת ברגע שראינו כי קמה לה רשימה חדשה, רשימה של אנשים העושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס, והיא מתחילה לפעול בשולי המחנה שלנו כדי לזנב בנחשלים בדרך".

גפני מאשים את 'הציונות הדתית' של סמוטריץ' על כך שעשתה חריש בציבור החרדי באמצעות איש יחסי ציבור מהמגזר. לדבריו, "הרשימה הזאת הגיעה לקבוצות בציבור הבוחרים שלנו שלא מתחנכות ומחנכות לאורם של רבותינו". גפני מאשים כי "חלק מהם, הם תמיד 'אגודאים על תנאי', והתחילו לשכנע אותם שזו המפלגה הטובה ביותר עבורם".

לדברי גפני, "הם הלכו ושכנעו כי הם כביכול יטפלו יותר טוב מאשר יהדות התורה בכל הנושא של התנהלות מערכת המשפט, של המשטרה, הם הבטיחו להילחם בכל מה שהציק לאותם אנשים ולכן זה דיבר אליהם", גפני ציין וקצף עת אותן קבוצות שתמכו במפלגת הציונות הדתית.

גפני מפנה בראיון ל'יתד' אצבע מאשימה כלפי 'אגודת ישראל': "היו קבוצות בציבור שאנשיהם אינם נמנים על אנשי דגל התורה שהלכו לשם באופן מאורגן, ואף על פי כן אני שמח שגדולי ישראל החליטו שיהדות התורה תמשיך ללכת יחד ולא להתפלג".

"אבל בחלק מהמגזר ההוא", תוקף גפני את החסידים, "היו התארגנויות כאלה של קהילות שלמות, של קבוצות מוכרות וזה הרבה יותר גרוע. הציבור שלנו על כל חלקיו הצביע ברובו הגדול כאיש אחד בעד גדולי ישראל בעד קידוש השם".

בנוגע לפיצול ציין גפני כי הוא שמח שלא התפצלו למרות הכול: "אפשר לקחת כדוגמא וכמודל להבדיל את המגזר הערבי ראינו שגם שהם התפלגו הפעם ובאמת איבדו כמה מנדטים. הרשימה המשותפת עמדה על 15 מנדטים ועכשיו כשנם התפצלו ממנה הם קיבלו יחד 11 במקרה הטוב. הנזק שהיה יכול להיגרם ליהדות כתורה מהליכה נפרדת, עולה עשרת מינים של הנזק שנגרם מזליגה לציונות הדתית".

הערב ליצמן "החזיר" לגפני שתקף את החסידים, וקבע כי יהדות התורה תלך רק אם נתניהו. בתוך כך, דיווח הערב עקיבא וויס ב'כאן 11' כי ‏גפני זועם בעקבות היסוס נתניהו ללכת עם מנסור עבאס ואמר למקורביו: "ראש הממשלה הגדיל את סמוטריץ', שיאכל את מה שבישל". אולם מלשכת יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני נמסר בתגובה לדיווח ב'כאן 11': "להד"מ".

יעקב ליצמן משה גפני יהדות התורה בצלאל סמוטריץ בנימין נתניהו המנדט להרכבת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד