י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שוברים את הכלים

טראמפ עזב וצפון קוריאה חזרה לאיים על ארה"ב

צפון קוריאה הודיעה כי שיגרה טיל בליסטי לטווח קצר | בתגובה לניסוי טען ביידן כי הצעד מהווה הפרה בוטה של החלטת האו"ם ובצפון קוריאה לא נותרו חייבים

טראמפ עזב וצפון קוריאה חזרה לאיים על ארה"ב
הרודן קים ג'ונג-און ובכירי ההנהגה צילום: מתוך שידורי ערוץ KRT של צפון קוריאה

צפון קוריאה מאיימת על ארה"ב ב"כוח פיזי בלתי מנוצח" וטוענת כי ממשל ביידן משתמש ב"היגיון דמוי גנגסטר" כדי לנקוט ב"צעד הלא נכון הראשון של ארה"ב בביקורת על ניסויי טילים".

צפון קוריאה טענה ביום שבת כי ממשל ביידן נקט "צעד ראשון שגוי וחשף 'עוינות עמוקה' בביקורת על ניסוי הטילים האחרון שלה". זאת אחרי שצפון קוריאה הודיעה בסוף השבוע כי שיגרה סוג חדש של טיל בליסטי לטווח קצר.

הנשיא ג'ו ביידן אמר כי הניסוי מפר את החלטות מועצת הביטחון של האו"ם אך הוא "נותר פתוח לדיפלומטיה עם פיונגיאנג".

ריא פיונג צ'ול, מזכיר הוועד המרכזי של מפלגת העובדים בשלטון, אמר כי המבחן הוא הגנה עצמית נגד האיומים שנשקפו מדרום קוריאה וארה"ב בתרגילים הצבאיים המשותפים שלהם. "אין לנו ברירה אלא לבנות כוח פיזי בלתי מנוצח להגנה חזקה על ביטחון מדינתנו במצב הנוכחי שבו דרום קוריאה וארצות הברית כל הזמן מאיימות עם איומים צבאיים," אמר רי בהצהרה לסוכנות הידיעות KCNA. "אנו מביעים את חששנו העמוק מכך שארה"ב מתנגדת למימוש זכותה של מדינתנו להגנה עצמית, וחשיפת עוינותו העמוקה", הוסיף רי.

הצפון קוריאנים כועסים על התמרונים המשותפים לארה"ב ולדרום קוריאה, "דבריו של ביידן היו פגיעה בלתי מוסתרת בזכות מדינתנו להגנה עצמית, וזאת פרובוקציה" אמר, והוסיף כי "וושינגטון עשויה להתמודד עם משהו שאינו טוב אם היא תמשיך להשמיע הערות חסרות מחשבה, אנחנו בשום אופן לא מפתחים כלי נשק כדי למשוך את תשומת לבו של מישהו או להשפיע על מדיניותו" אמר רי. "אני חושב שהממשל האמריקני החדש ללא ספק עשה את צעד הראשון שגוי".

הוא האשים את ממשל ביידן ב"ניצול כל הזדמנות להתגרות בצפון קוריאה" על ידי מיתוג המדינה כ"איום ביטחוני". צפון קוריאה זעמה על התרגילים הצבאיים של דרום קוריאה-ארה"ב שהסתיימו בשבוע שעבר, למרות שהם התקיימו במתכונת מצומצמת בניגוד לעבר, בכדי לאפשר חזרה של שיחות הגרעין עם פיונגיאנג.

רי אמר כי וושינגטון "מתעקשת על היגיון דמוי גנגסטר, כדי להצליח להביא טילים גרעיניים אסטרטגיים לדרום קוריאה ולבדוק טילים בליסטיים בין-יבשתיים, אך אוסרת על צפון קוריאה לבדוק אפילו נשק טקטי".

הוא הוסיף "אנחנו יודעים היטב מה עלינו לעשות, אנו נמשיך להגדיל את הכוח הצבאי המקיף והמוחץ ביותר שלנו".

המרכז ללימודים אסטרטגיים ובינלאומיים בוושינגטון אמר בדיווח ביום שישי האחרון, כי תמונות לוויין הראו כי צפון קוריאה המשיכה לייצר תרכיז אורניום, המשמש לבניית נשק גרעיני, במהלך שמונה החודשים האחרונים, אף כי לא בדקה אף פצצה מאז 2017.

ג'ו ביידן צפון קוריאה דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד