ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
פסח שני בצל הקורונה

בוריס ג'ונסון: "גם השנה החרוסת תהיה מתוקה, שימרו על ההוראות"

בריטניה מתמודדת בימים אלו עם התפרצות נוספת לצד מבצע חיסונים יעיל ומרשים | ראש הממשלה בוריס ג'ונסון שיגר ברכה מצולמת לקהילות היהודיות לרגל חג הפסח ובה קריאה לשמור על הנחיות הבריאות | צפו

בוריס ג'ונסון: "גם השנה החרוסת תהיה מתוקה, שימרו על ההוראות"
בוריס ג'ונסון צילום: לשכת ראש הממשלה

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון פרסם ברכה מצולמת ליהודי בריטניה ואיחל להם חג פסח כשר ושמח.

ג'ונסון אמר כי הוא מבין שהחג נחגג שוב בבידוד עבור רבים בגלל מגיפת הקורונה, הנמשכת אך דועכת בבריטניה לאחר שבריטניה חיסנה חלק גדול מאוכלוסייתה. אך עדיין המגיפה לא מוגרה כליל, ורק (אתמול) ביום טוב שני של גלויות הותר לששה אנשים לא מאותה משפחה לשבת יחד.

"לצערנו זו השנה השנייה בה החגיגות החברותיות ביותר מתקיימות בתקופה בה משפחות וחברים ושכנים אינם יכולים להתכנס כפי שהיו בדרך כלל", אמר. כאמור יותר משנה לאחר תחילת המגפה, חג הפסח הגיע כאשר 44% מאוכלוסיית הממלכה המאוחדת קיבלה מנה ראשונה של חיסון נגד קורונה, ומספר מקרי קורונה צנחו ברחבי בריטניה.

בעוד שמגבלות רבות נותרו, חלקן יבוטלו החל מאתמול (שני) הבריטים יורשו להתכנס במקום פתוח בקבוצות של ששה, מתוך מקסימום שני משקי בית. ג'ונסון ציין כי העיתוי יקל על "חגיגת המצות" בכל ימי הפסח. אך ההסרה ההדרגתית של המגבלות הגיעה מאוחר מדי ליהודים שחגגו במוצאי שבת ויום ראשון את ליל הסדר ואת יו"ט שני של גלויות, ועדיין חייבים להיות מוגבלים לשני משקי בית.

ג'ונסון התייחס לעריכת סדר ליל פסח עם הגבלות שנה שניה ברציפות, "אפילו בפעם השנייה זה לא ממש מה שכולם רגילים אליו, אבל החרוסת יהיה מתוק באותה מידה והמצה טעימה בצורה משמעותית לא פחות", אמר ראש הממשלה.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון חג פסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד