ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
פוגעים בבריאותו

אלכסיי נבלני המבודד עשוי לקבל עונש נוסף

מנהיג האופוזיציה הרוסי שנכלא לאחר שהואשם בשחיתות, אמר כי הוא הואשם בהפרת חוקי מאסר קלים, מה שעלול להעמיד אותו בסכנה לעונש נוסף

אלכסיי נבלני המבודד עשוי לקבל עונש נוסף
הפגנה ברוסיה למען נבלני צילום: Unsplash

מנהיג האופוזיציה הרוסי שנכלא, אלכסיי נבלני, אמר ביום שני כי הוא חושש שהוא יכנס לתא מבודד לאחר שהואשם בכמה הפרות קלות של כללי הכלא.

נבלני אמר בפוסט בחשבון אינסטגרם אותו מנהל אחד מתומכיו, כי ניתנו לו שש נזיפות במשך שבועיים, ושתי נזיפות יספיקו מבחינה טכנית כדי שבית דין של הכלא ישלח אסיר לתא מבודד. "התנאים שם קרובים לעינויים", נכתב בפוסט.

חלק מההפרות שנבלני רשם כללו קימה מהמיטה 10 דקות לפני הזמן, סירוב לצפות בהרצאת וידאו, ולבישת חולצת 'טישרט' במהלך פגישה עם עורכי דין.

נבלני הוא אחד המבקרים האמיצים ביותר של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ומרצה כיום עונש מאסר של שנתיים וחצי בבית כלא הממוקם, כמאה ק"מ ממזרח למוסקבה.

נבלני אמר בהצהרה בשבוע שעבר כי בקשותיו לטיפול אצל רופא אזרחי נדחו על ידי רשויות הכלא. הוא גם טען כי מעירים אותו מדי שעה במהלך הלילה בניסיון לערער את בריאותו באמצעות מחסור בשינה.

ביום ראשון האחרון פרסמה קבוצה של אנשי מקצוע בעולם בתחום הרפואה מכתב גלוי לשלטונות רוסיה, בדרישה לתת לנבלני בן ה-44 טיפול הולם. "אנו חוששים מהגרוע מכל, השארת חולה במצב זה עלולה להוביל לתוצאות קשות, כולל נזק בלתי הפיך, מלא או חלקי של תפקוד הגפיים התחתונות", נכתב במכתב.

אלכסיי נבלני רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד