י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מסע רצחני

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן גינה את האלימות נגד מפגינים

המהומות במיאנמר מגיעות לשיאים חדשים | במהלך הפגנה כנגד ההפיכה הצבאית במדינה נהרגו כ-50 מפגינים ביניהם ילדים קטנים | נשיא ארה"ב ביידן יוצא להגנת המוחים וטוען כי הטלת סנקציות עומדת על הפרק

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן גינה את האלימות נגד מפגינים
צבא מיאנמר צילום: Wikimedia Commons

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן גינה את האלימות נגד מפגינים בהפיכה הצבאית במיאנמר. "זה מקומם לחלוטין ועל סמך הדיווחים שקיבלתי, אנשים נהרגו באופן מיותר לחלוטין", אמר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לעיתונאים.

כשנשאל ביידן האם ארה"ב תטיל סנקציות, ענה "אנחנו עובדים על זה עכשיו". 12 מדינות מובילות גינו את האלימות במיאנמר, לאחר שכוחות צבא פתחו באש לעבר מפגינים נגד ההפיכה הצבאית והרגו מעל 110 בני אדם, סך הכל נורו למוות מעל 400 בני אדם על ידי חיילים ושוטרים מהחונטה הצבאית.

ארה"ב, בריטניה, גרמניה, איטליה, דנמרק, יוון, הולנד, קנדה, אוסטרליה, ניו זילנד, דרום קוריאה ויפן פרסמו הצהרת גינוי, יום לאחר יום המחאה הקטלנית ביותר של מיאנמר מאז ההפיכה הצבאית בפברואר האחרון.

"אנו מגנים את השימוש בכוח קטלני נגד אנשים לא חמושים על ידי הכוחות המזוינים של מיאנמר ושירותי הביטחון הנלווים לכך", נכתב בהודעה.

ראשי הצבא קראו לכוחות המזוינים של מיאנמר להפסיק את האלימות ולפעול "להחזיר את הכבוד והאמינות לתושבי מיאנמר, צבא מקצועי מקיים סטנדרטים בינלאומיים להתנהלות ואחראי להגנה על האנשים שהוא משרת, ולא לפגוע בו".

שר החוץ הגרמני הייקו מאס אמר כי הוא "המום מאוד" ממה שהתרחש. הוא צייץ בטוויטר: "תפקידם של כוחות הביטחון להגן על האוכלוסייה. במקום זאת, הצבא הרג מפגינים שלווים ואפילו ילדים. מחשבותיי ותמיכתי הם עם משפחות הקורבנות".

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, כתב בטוויטר: "הפגיעה הצבאית המתמשכת אינה מקובלת ודורשת תגובה בינלאומית איתנה ונחושה". שר החוץ של ארה"ב, אנטוני בלינקן כתב בציוץ כי ארה"ב "נחרדת משפיכת הדם שביצעו כוחות הביטחון הבורמזים, ונראה כי החונטה תקריב את חיי העם כדי לשרת מעטים".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', לפי דיווחים מקומיים לפחות 50 אזרחים נורו למוות בהפגנה אחת, בהם ילדה בת 13.

בעיר דאוויי הצבא אכן ירה, ולא רק במפגינים, חלק מההרוגים נהרגו בהלוויות יקיריהם שנהרגו מירי חי על ידי הצבא הרצחני. מעל -400 בני אדם נהרגו מאז שהחלה המחאה נגד ההפיכה הצבאית, שהתרחשה בתחילת חודש פברואר במדינה. מזכיר המדינה האמריקני, אנטוני בלינקן, אף הוא כינה את התנהלות הצבא "שלטון טרור" והאשים את הצבא ב"ביצוע מעשים מחרידים נגד רוב האוכלוסייה על מנת לשרת מיעוט קטן".

מיאנמר הפיכה צבאית ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד