ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"הגיבורה שלי"

אחיה של הדר כהן שנרצחה על ידי מחבל סוגר מעגל

חמש שנים לאחר שלוחמת מג"ב הדר כהן ז"ל נרצחה בפיגוע, אחיה ירין מתגייס בעקבותיה. "אני רוצה לשרת ביו"ש במג"ב, ולהמשיך את מה שהדר התחילה"

אחיה של הדר כהן שנרצחה על ידי מחבל סוגר מעגל
צללית. אילוסטרציה צילום: Ahmad Khateib/ Flash90

חמש שנים לאחר שאחותו נהרגה בפיגוע בשער שכם, ירין כהן, אחיה של רש"ט הדר כהן ז"ל, התגייס למשמר הגבול.

ירין כהן אומר כי: "בשבילי זה חלום לשרת במקומות משמעותיים ולהמשיך את מה שהדר התחילה, ולשמור על ביטחון הציבור". כך מפרסם הבוקר איציק סבן ב"ישראל היום".

כזכור: בפברואר 2016 אירוע נורא טלטל מדינה שלמה. לוחמת מג"ב רש"ט הדר כהן ז"ל נרצחה בפיגוע ירי ודקירה שביצעו שלושה מחבלים בשער שכם, לאחר שהגיבה בירי לעבר המחבלים והצילה את חברותיה. מאז הפכה הדר לגיבורה לאומית - עשרות תינוקות נקראו על שמה, המדרגות המובילות אל שער שכם קיבלו את השם "מעלות הדר והדס" על שם שתי לוחמות מג"ב שנפלו בעת פעילות מבצעית, ושתי פלוגות הטירוניות של מג"ב נקראו "עוז" ו־"הדר" להנצחתה.

את ירין פגשנו בביתו באור יהודה, יום לפני גיוסו, כשהוא משחזר את הרגעים הראשונים לאחר שפתח את דלת ביתו וראה את קצינת הנפגעים וקצין העיר ששאלו היכן ההורים.

ירין כהן סיפר כי: "באותם רגעים הייתי במקום אחר בחיים, לא האמנתי שמשהו קרה להדר. קצינת הנפגעים של מג"ב וקצין העיר שאלו אותי היכן ההורים ושאני צריך לבוא איתם לירושלים יחד עם אחותי מור שגם היתה בבית. הדר היתה כמו אמא בשבילי, היתה מבשלת בשבילי, הייתי כמו מלך בבית, היינו יושבים הרבה ביחד. את המפגש האחרון שלי איתה אני לעולם לא אשכח - בשבת לפני האירוע הקשה היא חזרה הביתה לאחר טקס השבעה שבו קיבלה את המדים של מג"ב, ויצאה בפעם הראשונה עם נשק. היא ישבה בסלון ושפצרה את המחסניות והסתכלתי עליה פשוט בהערצה. היא היתה פייטרית אמיתית. לא הבנתי מה קורה, הייתי בטוח שהיא רק נפצעה, רק בהלוויה ובשבעה התחלתי לעכל את זה, מבחינתי זה לא נתפס עד היום שהיא לא פה איתי".

ירין מספר על הגעגועים וההערצה לאחותו הדר: "היא הגיבורה שלי, סיפרו לנו שהיא הגיבה בירי שהציל את החברות שלה, אני גאה בה. לא היה קל לשכנע את ההורים לחתום לי להתגייס לשירות קרבי, אני עושה את השירות בשבילי. זה דבר שתמיד רציתי, גם הדר היתה אומרת לי שאני אהיה לוחם מג"ב. אני תמיד אחשוב עליה ואתן את הכל בשביל שהיא תהיה גאה בי".

על השאיפות שלו משתף ירין: "החלום שלי הוא לשרת במקומות הכי משמעותיים שיש. בירושלים כנראה יהיה מאוד קשה להורים, אז אני רוצה לשרת בגזרת יהודה ושומרון במג"ב ולהמשיך את מה שהדר התחילה - לשמור על ביטחון הציבור".

בימים אלה ירין מעביר את החג בבסיס האימונים של מג"ב במכמש. הוא לובש את מדי ה־ב' של החיל בגאווה, והעוצמות של הגעגועים לאחותו רק מתגברות: "זה לא פשוט בכלל להיות פה, אבל אני בטוח שאסיים את הטירונות בהצלחה ואתקדם בחיל. זה מרגש נורא להיות במקום שבו אחותי הגדולה העבירה את ימיה האחרונים".

האב עופר, שמקדיש את חייו להנצחת בתו הדר, סיפר לנו ברגשות מעורבים: "אני חושב שכל אזרח במדינה צריך לתרום בדרך מסוימת. לי ולסיגל היה מאוד קשה אבל לא הצלחנו לעמוד בנחישות של ירין לשירות במג"ב. אנחנו מתגעגעים להדר, כל רגע בחיים רק מעצים את הגעגוע".

הדר כהן לוחמי מגב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד