י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שבוע אחרי הבחירות

מתבצרים בעמדתם: מבוי סתום בדרך להרכבת הממשלה

שבוע ימים בדיוק מאז צעדו אזרחי ישראל אל הקלפי ונראה כי החשש הגדול מסבב חמישי, קורם עור וגידים | הדרך להקמת ממשלה רצופה מהמורות ובמצב הנוכחי בו כל מפלגה מתבצרת בעמדתה - החלום ליציבות שלטונית הולך ונגוז

מתבצרים בעמדתם: מבוי סתום בדרך להרכבת הממשלה
בחירות 2021 לכנסת ה-24 צילום: צלמי פלאש 90

שבוע אחרי הבחירות, המבוך הפוליטי מסתבך. חמישה ימים קודם שיגיעו ראשי המפלגות לבית הנשיא בכדי להמליץ על מועמדם להרכבת הממשלה, כל התרחישים הקיימים מחייבים ויתור משמעותי מאחת המפלגות.

תוצאת התיקו של 59 בלבד לגוש הימין כולל ימינה, ו-61 למה שמכונה 'גוש השינוי' כולל סיעת רע"מ בראשות מנסור עבאס שהוצבו בכנסת הבאה כגורמי מפתח לכל ממשלה שלא תקום, לא מותירות ברירה.

הקרב כעת הוא מי יקבל ראשון את המנדט להקמת הממשלה, ראש הממשלה ינסה לקבל לעצמו את רוב ההמלצות, כשמנגד בגוש השינוי קיימים חילוקי דעות את מי להציב בראש.

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקוע וחסרות לו 2 אצבעות להקמת ממשלה כך שהמועמדים הפוטנציאלים אלה ארבעת נציגי רע"מ, אלא שאלה נתקלים בהתנגדות עזה של בצלאל סמוטריץ' מסיעת 'הציונות הדתית', המסרב בכל תוקף לשבת בממשלה שתקום בתמיכתם.

מנגד, בגוש השינוי לא מצליחים להגיע לסיכומים על מועמד יחיד שיקבל את המנדט, בעוד ישראל ביתנו צפויים להמליץ על יש עתיד, כמו גם בעבודה ובמרצ, ברשימה המשותפת הדעות חלוקות.

בנוסף, טרם ברור כיצד ינהגו בתקווה חדשה של גדעון סער ואצל נפתלי בנט בימינה, כשגם האפשרות שיחברו יחד לסיעה אחת בקרוב, עומדת על הפרק ועשויה לשנות את מפת הגושים.

ביום שני הבא יפתח נשיא המדינה את סבב ההתייעצויות, עד אז גם ראשי המפלגות שיצאו לחופשת פסח ישובו לשגרה והמפה הפוליטית תתבהר, רק שכל יום שעובר הסיכוי לבחירות חמישיות רק גובר.

בחירות 2021 הרכבת ממשלה ביבי נתניהו גדעון סער נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד