י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
התעללות מתמשכת

'לב טהור': האחראי לחטיפת הילדים נעצר בעיצומו של יו"ט ראשון

יעקב וינגרטן, מראשי כת 'לב טהור' נעצר בעיצומו של החג הראשון בחשד לחטיפת ילדים והתעללות בהם | בעבר הלא רחוק, חברי הכנופיה שחלקם כבר מרצים עונש מעצר, נהגו לחטוף את הילדים ממשפחתם בעיצומו של יום השבת במטרה להקשות על המאמצים לעלות על עקבותיהם

'לב טהור': האחראי לחטיפת הילדים נעצר בעיצומו של יו"ט ראשון
מעצרו של יעקב וינגרטן צילום: באדיבות המצלם

"ועשיתם לו כאשר זמם": האיש שאחראי לחטיפת ילדים בשבת קודש, נעצר בעיצומו של חג ראשון.

יעקב וויינגרטן מראשי כת לב טהור נעצר בעיצומו של חג ראשון של פסח בחשד לחטיפת ילדים והתעללות בגואטמלה.

העצור, יעקב וויינגרטן, הוא חלק משרשרת כנופיית חוטפי ילדים תוך כדי הרעבתן והתעללות מתמשכת בהם, לאורך כל השנים האחרונות.

חברי הכנופיה האחרים כבר מרצים עונש מאסר, וכעת עם מעצרו של וינגרטן הרשויות מנסות לשים את ידן על פני כל הכנופיה ולמגר את התופעה המטרידה. על פי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, מחר יתקיים דיון בעניינו בבית המשפט בגואטמלה.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ביולי 2019 הוגש כתב אישום נגד נחמן הלברנץ, בנו של המנהיג המנוח שלמה הלברנץ ז"ל, שמת לפני שלוש שנים בטביעה בנהר במקסיקו כשטבל ביום שישי בסמוך לכניסת השבת. נחמן הלברנץ, החמיר את התקנות וההנהגות בכת עוד יותר מאביו, הנהיג את הכת בצורה אכזרית ובלתי חוקית תוך התעללות קשה בילדים.

יעקב ויינגרטן (במרכז) עם נחמן הלברנץ שמרצה עונש מאסר, מימין נראה העסקן הבינלאומי יענקי פליטשקין שהגיע לפני כמה שנים לעזור ולהציל את הילדים מהכת בהוראת גדולי הרבנים

כתבי אישום נוספים הוגשו נגד שאר חברי הכנופיה האחים מאיר רוזנר, אהרן רוזנר, יעקב רוזנר, ומתתיהו משה מלכה. נגד העצורים ישנם מספר סעיפים פליליים, חטיפה, התעללות, חטיפת קטינים וכן שימוש בזהות מזויפת. הכנופיה חטפה ילדים מהוריהם בעצם יום השבת כדי שיהיה קשה יותר לעלות על עקבותיהם, הם טסו ביום שבת למקסיקו, אך נתפסו כעבור מספר ימים, מאז הם מרצים עונש מאסר.

העסקן החסידי יעקב פליטשקין, אמר אז בשיחה עם 'בחדרי חרדים', בשנה שעברה, כי "מאחר וכל כנופיית לב טהור עצורה בניו יורק, לאחר שחטפו ילדים מהוריהם, יש שלושה אחים בשם וינגרטן, שמטילים טרור איום ונורא על המשפחות". ואכן כאמור, ביום טוב ראשון של חג הפסח יעקב וינגרטן נעצר.

נחמן הלברנץ לב טהור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד