י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"אינקוויזיציה חברתית"

סתימת פיות: סטודנטים יהודים מופלים לרעה בארה"ב

במאמר דעה שפורסם באתר 'דיילי ניוז' כתבו סטודנטים יהודיים ממכללות ברחבי ארה"ב על תחושותיהם וחוויותיהם במהלך שנות הלימודים | רבים מהם הצרו על רדיפה אנטישמית קשה מצד חבריהם וסתימת פיות בכל הנוגע לזכותה של ישראל כמדינה יהודית

סתימת פיות: סטודנטים יהודים מופלים לרעה בארה"ב
תלמיד, אילוסטרציה צילום: RF12

האם סטודנט במכללה יכול לתמוך בישראל ? מחקר בסיסי מעלה כי סטודנטים יהודים בארה"ב מתמודדים עם עוינות גדולה וחוששים להתבטא.

באוניברסיטת קולומביה למשל, סטודנטים יהודים כונו רוצחים, והפרופסורים אמרו לתלמידיהם ש"האנטישמיות כבר אינה נושא". סגנית נשיא גוף הסטודנטים אף התפטרה מתפקידה לאחר שהיתה קורבן לבריונות ולהטרדות בזכות זהותה כציונית.

במאמר דעה באתר 'דיילי ניוז' כתבו סטודנטים על חוויותיהם ורגשותיהם, וסיפרו כי אין להם חופש ביטוי, כשחלק מהם היו חייבים להצביע בעד ארגון ה-BDS האנטישמי המעודד חרם על ישראל.

במאמר נכתב כי "אין שאלה לגבי מה יקרה אם סטודנט יהיה גלוי בתמיכה בזכות קיומה של ישראל, או אפילו פתוח ביחס לזהותו היהודית; התקדים נקבע, כאשר אנו מנסים להגן על קהילותינו מפני אפליה בוטה זו, מאמצינו מסתיים כניסיון צנזורה ופגיעה בחופש האקדמי ובחופש הביטוי".

כזכור בסוף פברואר האחרון, מאות חוקרים הגנו על דייוויד מילר, מרצה באוניברסיטת בריסטול, על הנחת יסוד זו לאחר שכינה את הסטודנטים היהודים "משכון" של ממשלת ישראל. כך נכתב במאמר.

"אנו עדים לאינקוויזיציה של ימינו ובהכרח, יהודים הם הכופרים, בקמפוס המכללה פרופסורים הפכו למטיפים, וסטודנטים הפכו לאספסוף פעיל המחפש כופרים. מי שמעיז להתבטא אינו נתון לשריפה או עינויים המוניים, אך בהחלט לזעמו של הקהל. העבריינים מתמודדים עם "נידוי חברתי" והתקפות פומביות ברשתות החברתיות עם פוטנציאל להרוס חיים וקריירה. הקריאות האירוניות שלהם ל"חופש אקדמי" הן מוטציה למה שהפך במקרה זה לשמאל הבלתי מעורער", נכתב במאמר.

"זה כמו כת או דת מימי הביניים, שבהם מוגדרים מוסר ואמת אוניברסלית. כדי להיות אדם טוב, צריך לקבל מספר עיקרים שמיימים, האנטי ציונות היא אחד מהם"

סטודנטים אנטישמיות אוניברסיטת קולומביה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד