י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
החיסון יעיל נגדה

משרד הבריאות: מוטציה חדשה נמצאה בישראל; 181 נדבקו

משרד הבריאות מפרסם היום על מוטציה ייחודית שנגלתה בישראל בימים האחרונים בה נדבקו כמעט 200 ישראלים. המשרד מבהיר כי המוטציה אינה קטלני או מדבקת יותר מהנגיף המקורי

משרד הבריאות: מוטציה חדשה נמצאה בישראל; 181 נדבקו
נגיף הקורונה צילום: pixabay

מוטציה חדשה נמצאה בישראל ונמצאו חיוביים לה 181 בני אדם, כך מפרסמים היום במשרד הבריאות. לפי הפרסום, המוטציה אינה מדבקת או קטלנית יותר מהנגיף המקורי בשונה ממוטציות אחרות.

"מוטציית קורונה חדשה בשם P681H התגלתה לאחרונה בישראל", נמסר ממשרד הבריאות. עוד נמסר כי "עד כה נדבקו ממנה ככל הנראה כמה מאות אזרחים". עם זאת, במשרד הדגישו כי בשונה מהמוטציות האחרות היא לא מדבקת יותר וגם לא מסוכנת יותר. בנוסף, חשוב להדגיש שהחיסון עמיד נגדה.

במשרד הבריאות הזהירו הבוקר מפני מחסור בחיסונים בעקבות משחקי כוח מצד כחול לבן: "בעקבות דיווחים כוזבים על כמויות החיסונים שיש בישראל, אנחנו מבקשים להבהיר, תוך שמירה על הסכמי הסודיות של ישראל עם חברות החיסונים, שבישראל קיים מלאי רק עבור סבב החיסונים הנוכחי".

"קיים צורך חשוב ברכש מיליוני חיסונים נוספים" טוענים במשרד הבריאות, ומסבירים כי מדובר, "כדי להתכונן לתרחישים שונים כמו מנת דחף, חיסון ילדים מעל גיל 12 (לאחר שהמחקרים וה-FDA יאשרו זאת), וכן מתן אפשרות לחיסונים עמידים לווריאנטים שעשויים להגיע".

עוד נטען בהודעת משרד הבריאות: "בזכות החיסונים ישראל הראשונה לצאת ממשבר הקורונה. בזכות הרכש שאנחנו מבקשים לעשות ישראל תמשיך להיות המדינה המוגנת בעולם מקורונה".

קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד