י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נועד עם עבאס

גנץ בביקורת על הגוש: "אתם רבים - ביבי עובד"

נדמה כי כבעל המפלגה הרביעית בגודלה במשכן ושנייה בגוש השמאל, בני גנץ מנסה לקחת יוזמה. לאחר שזימן לשיחה מרובעת את ראשי מפלגות "השינוי" הוא נועד היום עם מנסור עבאס יו"ר רע"מ וגם תקף את אוזלת היד של אנשי גוש המשאל מול היעילות של ראש הממשלה נתניהו

גנץ בביקורת על הגוש: "אתם רבים - ביבי עובד"
בני גנץ צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

לאחר שקרא לפגישה מרובעת עם לפיד, סער ובנט ולא נענה עד כה, גנץ מתחיל לפעול לבדו. הוא נועד עם יו"ר רעם מנסור עבאס וביקש את חבריו לגוש, וטוען כי בזמן שאנחנו בגוש השמאל רבים, ראש הממשלה בנימין נתניהו עובד בשקט.

על פי לשכת שר הביטחון, גנץ נפגש היום (שלישי) עם יו"ר רע"מ חה"כ מנסור עבאס וביקש ממנו כי יתמוך במועמד שיציב גוש השינוי להרכבת ממשלה, "בהסכמת הצדדים השיח יימשך בימים הקרובים", כך נמסר.

קודם לכן שיגר גנץ "אזהרה לנפתלי בנט ומנסור עבאס" וטען בפוסט בפייסבוק כי "ביבי משתמש בכם". וציין כי מטרתו הראשונה היא להקים ממשלה בהקדם כדי לסיים את הפריטטיות עם כחול לבן ולפעול בחקיקה למען היחלצות ממשפטו.

"בשבוע הבא נתניהו יגיע לבית המשפט, בימים אלו, הוא מנסה בכל כוחו להשביע ממשלה חדשה. הוא מבטיח הרים וגבעות, העיקר להוציא את כחול לבן ממשלת המעבר, כי הוא יודע שאין לו שום סיכוי לקדם יוזמות נגד מערכת אכיפת החוק - כל עוד אנחנו שם", טוען גנץ.

לדבריו, "איך שהממשלה תושבע, המנגנון הפריטטי יבוטל, הוא יפר כל התחייבות שנתן להם, ידרוס כל אות שכתובה בהסכם הקואליציוני", שהוא טוען בפני בנט ועבאס, כי, "בשלב הזה עבאס ובנט יהפכו לבני ערובה של נתניהו. או שהוא ממשיך להיות ראש ממשלה עם קואליציה שתעשה כל מה שירצה, בלי איזונים ובלמים ועם חסינות, או שיגרור אותנו לבחירות חמישיות ושישיות, כשהוא לבד על ההגה".

אני קרא לבנט ועבאס "אל תתנו לזה יד, אל תאמינו לנתניהו. גם אתם יודעים שנתניהו עסוק בדבר אחד – הימלטות ממשפטו. לכן פגע קשות בכלכלה ולא קידם תקציב מדינה, לכן הוא לא ממנה שר משפטים קבוע ופרקליט מדינה".

פרקטית מבהיר הבוקר (שלישי) גנץ כי יש רק דרך אחת למנוע את זה והיא הקמת ממשלה "ישרה", לדבריו, ללא נתניהו ומינוי יו"ר כנסת מוסכם של גוש השינוי. גנץ מטיח ביקורת על חבריו שמהססים לפעול, "הכל צריך להיעשות בהקדם מהר, כי בזמן שאנחנו רבים, ביבי עובד".

מנסור עבאס בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד