י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הקורונה בעולם

בארה"ב מקווים לחסן 90% מהמבוגרים בתוך שבועיים

הקורונה בעולם: בארה"ב מקווים לחסן %90 מהמבוגרים בתוך שבועיים; באירופה התחלואה משתוללת; בבריטניה שם מבצע החיסונים כבר נותן את אותותיו, התחילו ההקלות על הציבור

בארה"ב מקווים לחסן 90% מהמבוגרים בתוך שבועיים
חיסונים לקורונה צילום: pexels

הקורונה ממשיכה לגבות קרבנות רבים בעולם, זאת בצל מבצע החיסונים שמתקיים במדינות רבות, מלבד באנגליה בה מתחילים לראות את פירות החיסון, התחלואה ביתר יבשת אירופה עולה.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הודיע אמש כי 90% מהמבוגרים במדינה יוכלו להתחסן נגד קורונה עד ל-19 באפריל, הנשיא, שנשא דברים בבית הלבן, הזהיר גם מעליה בתחלואה וקרא למושלים ולראשי הערים להנהיג בחזרה חובת עטיית מסכות.

בתוך כך, מושל ניו יורק אנדרו קואומו הודיע כי החל מהיום, בני ה-30 ומעלה יוכלו לקבל חיסון נגד הקורונה. הוא הוסיף כי החל מיום שלישי בשבוע הבא, כל תושבי ניו יורק שגילם מעל 16 יוכלו לקבל את החיסון.

גם בבריטניה מתחילים לצאת מן הסגר. החל מאתמול באנגליה אנשים יורשו להיפגש בקבוצות של שישה אנשים בחוץ ויוכלו לחדש את הפעילות באוויר הפתוח, זאת, על רקע הירידה בתחלואה, כאשר ביממה האחרונה אובחנו כחיוביים כ-900 אנשים וכ-30 אנשים שמתו כתוצאה מסיבוכי הנגיף. כמו כן, החלקים האחרים של בריטניה - סקוטלנד, ווילס וצפון אירלנד, נוקטים צעדים דומים.

בצרפת, שחווה עלייה דרסטית בנתוני התחלואה, טרם הוחלט להטיל סגר מלא על המדינה. בעקבות זאת, פורסמה קריאה בעיתון ז'ורנל דו די מאנש, עליו חתמו 41 רופאים, באזור פריז, בו ביקרו את נשיא צרפת, עמנואל מקרון: "מעולם לא ידענו מצב כזה, אפילו לא במהלך ההתקפות הטרור הגרועות ביותר שכוונו לבירת צרפת".

הדברים נכתבו על רקע העומס הכבד במיוחד שקיים בבתי החולים. כמו כן, כ-38 אלף אנשים אובחנו כחיוביים ביממה האחרונה ומעל 130 אנשים מתו מסיבוכי הנגיף.

בגרמניה, אמרה קנצלרית המדינה מרקל, כי היא "אינה בטוחה שהצעדים שננקטו עד כה למיגור הקורונה ימנעו התפרצות גל שלישי במדינה. ייתכן כי עוצר לילי וצמצום פגישות בין אנשים יוכלו להיות כלים חשובים בהתמודדות עם העלייה בתחלואה" זאת, על רקע העלייה בתחלואה, כאשר ביממה האחרונה אובחנו כחיוביים כ-628,17 אנשים ו-44 אנשים שמתו כתוצאה מסיבוכי הנגיף.

ברוסיה, משרד הבריאות קיבל בקשה רשמית לאישור 'ספוטניק לייט', החיסון שיוצר בגרסתו הקלה, שיינתן במנה אחת בלבד. המדינה הודיעה בשבוע שעבר כי השלימה ניסויים קליניים לחיסון בגרסה החדשה, שאותו הציבה כפתרון זמני שיאפשר לסייע למדינות עם שיעורי תחלואה גבוהים. עם זאת, הובהר כי החיסון הרגיל על שתי מנותיו יישאר המרכזי.

קורונה ארה"ב בריטניה אירופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד