כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בממלכה נושמים לרווחה

מחצית מאוכלוסיית בריטניה בעלת נוגדנים לקורונה

החיסון מציל את בריטניה: למחצית מאוכלוסיית בריטניה יש נוגדנים, מהחיסון או מהנגיף עצמו. רוב בעלי הנוגדנים הם דווקא מחוסנים ולא מחלימים

מחצית מאוכלוסיית בריטניה בעלת נוגדנים לקורונה
ארמון בקינגהאם צילום: Unsplash

כמחצית מהאנשים בבריטניה הם בעלי נוגדנים נגד הקורונה, מחלימים או מחוסנים, כך עולה מבדיקות שערך המשרד לסטטיסטיקה לאומית (ONS).

לפי הבדיקה, מרבית מהעלי הנוגדנים הם מחוסנים, לאחר ש-30 מיליון איש קיבלו לפחות זריקה אחת. נוגדנים הם חלבונים בדם המזהים זיהומים את הנגיף ונלחמים בו. ברגע שמישהו חלה בנגיף, הנוגדנים עוזרים לגוף להיות מוכן אם הוא נתקל בו שוב. חיסונים מספקים דרך בטוחה לפתח נוגדנים מבלי להסתכן במחלה קשה.

בקרב המבוגרים הנמצאים ברמת סיכון גבוהה יותר, הרמות של הנוגדנים גבוהות יותר, ה-BBC מדווח, כי המחקר נערך על ידי לקיחת דם מדגימה מייצגת של אנשים ברחבי בריטניה, כדי להעריך לאיזה שיעור מכלל האוכלוסייה יש נוגדנים. בקרב גילאי 65 ומעלה, שסביר להניח שחוסנו, לכמעט 90% מהם היו נוגדנים.

עד 14 במרץ, לפי ההערכות, כ-55% מהאנשים באנגליה היו עם נוגדנים, 51% בוויילס, 49% בצפון אירלנד ו-43% בסקוטלנד. נתונים אחרים שפורסמו היום מראים שמספר מקרי המוות שנראו ברחבי בריטניה נותר מתחת לצפוי בתקופה זו של השנה, לאחר שהיה בשבוע האחרון נמוך מהממוצע. נרשמו 11,666 מקרי מוות בשבוע שהסתיים ב-19 במרץ - 8% מתחת לממוצע לחמש שנים בשבוע זה.

קורונה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד