י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"מאורסים שלוש שנים"

המשטרה חוקרת חתונות של קטינים חרדים

המשפיע הנודע רבי יואלי ראטה מניו יורק נמצא בעין הסערה סביב חקירה שנפתחה בנוגע לנישואי קטינים מתחת לגיל 18 בארה"ב. "אין שום עצה אחרת מלבד להינשא צעירים", אומר הרב ראטה. כל הפרטים ב'בחדרי חרדים'

המשטרה חוקרת חתונות של קטינים חרדים
חתונת בן המשפיע רבי יואל ראטה צילום: החיזוק היומי

לאחר שהופצו ברשתות החברתיות בניו יורק תיעודים מחתונות של קטינים, משטרת ברוקלין פתחה בחקירה, ובודקת נישואין בתוככי קהילה חרדית בניגוד לחוק.

מדובר בחתונות שהתקיימו בחסות המשפיע הרב יואל ראטה, ראש ישיבת תפארת התורה ברסלב בשכונת ויליאמסבורג בברוקלין, שחיתן את הזוגות.

על פי הדיווחים, הרב ראטה לא הגיב על הדיווח של החקירה של משטרת ניו יורק והמינהל לשירותי ילדים (המועצה לשלום הילד), כך דווח באתר 'פורוורד', על פי החוק במדינת ניו יורק הזוגות צריכים להיות בני 18 כדי להתחתן כחוק, או בני 17 בהסכמת בית המשפט העליון או בית המשפט לענייני משפחה.

הרב ראטה סירב כאמור להגיב לפרסום על החקירה, אך שאול אינדיג עוזרו האישי הכחיש את האישומים בשיחת טלפון השבוע. לדבריו, מדובר בשקרים "מדובר באנשים ששונאים את הרב ראטה", הוא ציין והוסיף כי, "הרב מארגן אירוסים בין צעירים, אך אינו מחתן אותם עד לגיל החוקי".

הוא הוסיף כי "הם הולכים להיות מאורסים במשך שלוש שנים, ורק אז הם יינשאו".

סערה בוויליאמסבורג: כלה בת 15 עם בחור בן 21

כזכור על פי התיעודים ברשתות החברתיות בחתונה שנערכה בחודש האחרון, החתן היה בן 15 שהתארס לבחורה בת 17.

על פי מקורבו של הרב ראטה "אם הם היו חילוניים, הם היו פשוט חברים במשך שלוש שנים". הוא גם ציין כי: "אם אתה עושה משהו טוב, תמיד יש אנשים שמבקרים אותך". 

בסרטונים שפורסמו באתר האינטרנט של הרב, ובערוצי המדיה החברתית, הרב ראטה אומר כי "ציות לחוקי הנישואין של המדינה דומה לציות לגויים, והמדינה דוגלת בנישואין רק שנים ספורות לאחר בר המצווה, אבל אני חושב אחרת". ואמר כי "אין שום עצה אחרת מלבד להינשא צעירים".

גם תלמידים שלמדו בעבר את הרב ראטה אמרו כי הוא מארגן נישואין ללא אישור הורים, ופעמים לא מאפשר להורים אפילו לקבוע את תאריך האירוסין או החתונה. 

מטעם דוברות המשטרה בעיר ומטעם האגודה להגנת הילד, סירבו לספק מידע ספציפי על החקירות. אולם אורן יניב, דוברו של התובע המחוזי בברוקלין, אמר בהודעת דוא"ל ששיגר כי המשרד "מודע לחקירות" על ידי שתי המחלקות וממתין לתוצאות.

הרב יואל ראטה חתונות נישואי קטינים משטרת ברוקלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד