ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
דוחים את ההכרעה

בדגל התורה נמנעים מתמיכה בנתניהו: "מאמץ שלא נלך לבחירות"

כשברקע המחלוקת ביהדות התורה בין אגודה לדגל בסוגיית התמיכה האוטומטית בראש הממשלה נתניהו והמלצה עליו בפני הנשיא בשבוע הבא, נועדו היום חברי סיעת דגל התורה לדון בסוגייה. בסיומה לא הצהירו החברים על תמיכה בנתניהו. "עושים כל מאמץ שלא נגיע לבחירות חמישיות"

בדגל התורה נמנעים מתמיכה בנתניהו: "מאמץ שלא נלך לבחירות"
חברי סיעת דגל התורה צילום: באדיבות המצלם

בתום יממה מבולבלת בה נתגלו חילוקי דעות ביהדות התורה בין אגודה לדגל בדבר ההמלצה על נתניהו בפני נשיא המדינה בשבוע הבא, והדיווח כי יו"ר יהדות התורה גפני סירב להביע תמיכה בראש הממשלה, ברקע הזעם על זליגת הקולות לסמוטריץ' בעידודו של נתניהו, בדגל התורה התכנסו היום לדיון בנושא.

בתום הדיון נמסר: "אנו עושים כל מאמץ שלא נלך למערכת בחירות חמישית שזה אסון לכלכלה, אסון להתנהלות של ישראל שיגרום לחוסר יציבות משווע".

בסוגיית התמיכה, סירבו להבהיר על תמיכה בראש הממשלה נתניהו: "אנו עושים כל מאמץ כדי להקים קואליציה עם גוש הימין והמסורתיים, נביא את תמונת המצב המלאה בפני גדולי התורה ונקבל את הוראתם".

בנוסף, בישיבה דנו בסוגיית החוק הנורבגי, שבעוד שבוע עם השבעת הכנסת ה 24, חברי הכנסת יעקב טסלר ואליהו ברוכי צפויים לסיים את כהונתם וטרם ברור אם סגן השר אורי מקלב יוכל להתפטר עבור ברוכי.

הסוגיה כרוכה בדיון משפטי, האם יהיה ניתן להתפטר שוב לאחר הרכבת קואליציה, והאם סגן שר יכול להתפטר. סוכם כי הנושא יעלה להכרעה משפטית ורק לאחר מכן יפעלו לפיה.

בהודעת סיעת ׳דגל התורה׳ תקפו את כחול לבן ברקע ביטול ישיבת הממשלה שעסקה מהבאת חיסונים נוספים לישראל: "חברי הכנסת הביעו פליאה על כחול לבן שלא מאפשרים הבאת חיסונים נוספים בגלל שיקולים פוליטיים אשר מדובר בפיקוח נפש".

דגל התורה בנימין נתניהו משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד