י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בניגוד להאשמות

ישראל לא מונעת מתושבי מזרח י-ם להצביע בבחירות

בניגוד להאשמת הפלסטינים: ישראל טוענת כי היא לא מונעת מתושבי מזרח ירושלים להשתתף בבחירות ברשות. באיחוד האירופי עדיין ממתין לאישור מישראל לשגר משלחת לשטחים כדי שתכין את האפשרות להצבת משקיפים בבחירות לפרלמנט הפלסטיני במאי

ישראל לא מונעת מתושבי מזרח י-ם להצביע בבחירות
מזרח ירושלים צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

גורמים באיחוד האירופי אומרים כי ישראל לא הודיעה להם שלא תאפשר בחירות פלסטיניות במזרח ירושלים ולמעשה היא כלל לא עדכנה את האיחוד בעמדתה לגבי הבחירות. זאת בניגוד לטענות שנשמעו בצד הפלסטיני כאילו ישראל הודיעה לאירופים שלא תאפשר בחירות במזרח העיר.

לדברי הגורמים, האיחוד האירופי עדיין ממתין לאישור מישראל לשגר משלחת לשטחים כדי שתכין את האפשרות להצבת משקיפים בבחירות לפרלמנט הפלסטיני במאי. עוד מסרו הגורמים ל'כאן חדשות' כי האיחוד האירופי העביר כבר בתחילת פברואר בקשה רשמית לישראל לאפשר למשלחת כזו להגיע אך טרם נענה. "המשלחת אמורה להתייצב בשטח חודשים לפני הבחירות, והזמן שנותר צמצם במידה רבה את האפשרות לעשות זאת ונבחנות אופציות אחרות", אמרו. כך דווח גל ברגר בכאן 11.

נציג האיחוד האירופי במזרח ירושלים, וואן בורגוסטוף, קיים היום שורה של פגישות עם אישים פלסטינים ברמאללה ובירושלים לדון בבחירות הקרבות ברשות הפלסטינית. בין השאר נועד עם פדווא ברגותי, אשתו של בכיר הפת"ח ואסיר העולם מרוואן ברגותי, ועם נאסר אל-קידווה, אחיינו של יאסר ערפאת שהקים רשימה עצמאית שתתמודד נגד הפת"ח שבראשות אבו מאזן – בבחירות לפרלמנט ב-22 במאי.

הנציג האירופי הבכיר גם נועד עם סרי נוסייבה, איש השמאל הפלסטיני לשעבר ומהוגי הרוח הפלסטינים הבולטים, ששובץ מספר 2 ברשימה שהקים מחנה מוחמד דחלאן, יריבו של אבו מאזן שגם היא תרוץ נגד הפת"ח שבראשות אבו מאזן בבחירות הקרבות.

לדברי מקורות פלסטינים, הדיפלומט האירופי הבכיר אמר להם כי חשוב לקיים את הבחירות ברשות הפלסטינית מבלי להציב מכשולים לגורמי האופוזיציה, וכי הוא אינו צופה שישראל תפעל לשבש את הבחירות.

האיחוד האירופי מזרח ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד