י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
די לרעה החולה הזאת

מטלטל: האלמנה התבשרה על מות בעלה בקבוצות

אחר הצהריים נהרג ר' חיים הר כסף ז"ל בתאונת דרכים מחרידה בכביש 6 ובתו בת ה-17 נפצעה באורח קשה ואושפזה בבית החולים רמב"ם | האלמנה והאם המודאגת עודכנה על מות הבעל בקבוצת וואטסאפ בה היא חברה. המקרה הינו מטלטל ומחייב את כולנו לחשבון נפש נוקב ומיגור התופעה אחת ולתמיד

מטלטל: האלמנה התבשרה על מות בעלה בקבוצות
אילוסטרציה צילום: unsplash

אחת הרעות החולות שעדיין לא חלפה מן העולם ועדיין לא פותח נגדה חיסון, הוא חוסר הטאקט לאי אלו בני האדם שחיים ביקום.

ובכן ניגש ישר לנושא; הרשתות החברתיות הביאו איתן לעולם סוג של ברכה, אנשים שחשו בודדים ומחוסרי חברה, פתאום חשים מוקפים בחברים וירטואליים, כאלה שהם לא ראו ואולי גם לא יפגשו לעולם פנים מול פנים. או סתם כמקום שאפשר לשתף בו רעיונות, כשרונות ומחשבות.

לצד זאת, ישנה רעה חולה, למשל בקבוצות הוואטסאפ שבהן עובר מידע רב לעיתים רגיש ופגיע בצורה בלתי נתפסת. לא אחת עוררו ואם זכרוני אינו מטעני אף עלה קמפיין בעבר בנושא של אי העברת מידע על פצועים או נספים בתאונות למיניהן.

בתוך שמחת החג הכפולה של כולנו, הן כחג הפסח והן כחג החירות שמקבל השנה משמעות ייחודית לאור ההתאוששות הישראלית מנגיף הקורונה, התבשרנו בשעות אחר הצהריים על מקרה טראגי מחריד - פטירתו של המתנדב הצדיק ר' חיים זאב הר כסף ז"ל, שנהרג ל"ע בתאונת דרכים מחרידה.

אולם, היה מאן דהוא שברוב טפשות ובחוסר רגישות לא המתין להודעה הרשמית בדרכים המקובלות ובחר דקות ספורות לאחר קרות התאונה לרמוז בקבוצות וואטסאפ כי "טרגדיה בצפון: איש חסד ידוע מבני ברק נהרג בתאונת דרכים הקשה בצפון". הוא אמנם לא נקב בשמו המפורש אבל זה הספיק לאשתו/אלמנתו הטריה של המנוח שחברה באותה קבוצה ועקבה בדאגה אחר מצבו האנוש.

האלמנה רויטל הר כסף, הגיבה לאותו כותב: "מה אתם מפרסמים את זה? אני אישתו. ולי אף אחד לא הודיע עדיין". הגיבה וטלטלה את חברי הקבוצה ההמומים שבשרם נעשה חידודין חידודין ואולי הפנימו את המסר.

תחשבו על האישה הצעירה הזאת, שמקבלת כרעם ביום בהיר הודעה שכזו, בעודה מתמודדת הן עם השכול שהפך וטלטל את חייה מקצה אל הקצה מיום טוב לאבל, בעוד בתה בת ה-17 נאבקת גם היא על חייה בבית החולים. המעשה גובל באטימות, רשעות ואכזריות.

אז בפעם המי יודע כמה יוצאת הקריאה הנרגשת והמתבקשת לכל מי שמחזיק בנשק החם בדמות הרשתות החברתיות לשקול מילים בזמן ובמקום הנכון והראוי.

חיים הר כסף תאונת דרכים קטלנית קבוצת וואטסאפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד