י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
יעזור להקים ממשלה?

דיווח: זהו הגוש שמנסור עבאס נוטה לתמוך בו

על רקע השיחות הראשונות של המשא ומתן, בכיר במפלגה האיסלאמית טוען כי עבאס יותר קרוב בתמיכה מחוץ לממשלת ימין: "זה ישתנה אם יקבל הצעות טובות יותר" | מנגד, נתניהו מעוניין בממשלה כזו, אך לא ברור אם יצליח לשכנע את 'הציונות הדתית' שבלעדיה אין לו ממשלה

דיווח: זהו הגוש שמנסור עבאס נוטה לתמוך בו
מנסור עבאס צילום: פלאש 90

פחות משבוע לתחילת ההתייעצויות בבית הנשיא לקראת החלטתו על מי להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה, וכלל לא ידוע על מי תמליץ מפלגת 'רע"מ' בראשות מנסור עבאס, אם בכלל.

אך ישנה אפשרות כי המפלגה האיסלאמית לא תמליץ על אף אחד, אך תתמוך או תמנע מחוץ לממשלה שלא תיכנס לתוכה. על פי בכיר במפלגה שמצוטט ב'כאן חדשות', עבאס נוטה לתמוך מחוץ לממשלה של בנימין נתניהו.

לצד זאת הבכיר מסייג כי רק במידה ואיתמר בן-גביר לא ייכלל בתוך הממשלה, ונתניהו יצטרך לענות לדרישות שלהם, שכוללות בין היתר: ביטול חוק הלאום, מתן היתרי בניה בישובים הערבים ועוד.

למרות הנטייה לנתניהו, הבכיר טוען כי 'רע"מ' אינה בכיס של אף אדם, וכי זה יכול להשתנות במידה ויהיו הצעות טובות יותר בצד השני של המפה הפוליטית.

נתניהו, דווח הערב ב'חדשות 12', אמר בשיחה עם מקורביו כי הוא מוכן לתרחיש של ממשלה בהישענות על 'רע"מ', זאת למרות שהצהיר בעבר כי לא יעשה זאת, והוא מתכוון לשכנע את 'הציונות הדתית' של בצלאל סמוטריץ׳, ששת חבריה מתנגדים בינתיים בתוקף למהלך שכזה.

גם בצד השני נערכים לממשלה בהימנעות עבאס. הערב דווח ב'חדשות 13' כי ראשי "גוש השינוי" שוחחו עם יו"ר רע"מ, ושם הם העלו כמה סוגי תרחישים על זהות הקואליציה שתקום. לצד זאת פורסמה הערב הודעה משותפת למפלגות 'העבודה' ורע"מ המבשרת על פגישה שנערכה בין מרב מיכאלי למנסור עבאס.

מנסור עבאס בנימין נתניהו הרכבת ממשלה הציונות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד