כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בליכוד קוראים לסער

התכתשות בגוש: סער קורא ללפיד: "תורך לוותר על האגו" | לפיד מתבצר: המליצו עלי

התרחשות פוליטית הערב. גדעון סער קורא ללפיד לוותר על האגו ועל ראשות הממשלה ורומז על תמיכה מוסכמת בנפתלי בנט לראשות הממשלה. לפיד עונה במעומעם ומבקש שהרוב ימליצו על יש עתיד אצל הנשיא | מיקי זוהר מתערב ביניהם וקורא לסער להצטרף לממשלת ימין אמיתית

התכתשות בגוש: סער קורא ללפיד: "תורך לוותר על האגו" | לפיד מתבצר: המליצו עלי
בנט/לפיד/סער צילום: צלמי פלאש 90

לקראת מצעד ההמלצות על המועמד להרכבת הממשלה בפני נשיא המדינה ביום שני הבא, מתגבשת תשתית להמלצה דווקא על יו"ר 'ימינה' נפתלי בנט, כשהערב (שלישי) קורא יו"ר 'תקווה חדשה' גדעון סער ליאיר לפיד לוותר על האגו ועל ראשות הממשלה.

"בליל הבחירות", כתב סער בציוץ בחשבון הטוויטר, "לפני שבוע, הודעתי שנפעל, ללא אגו, להקמת ממשלת שינוי. היום מחובתי לומר: משחק איסוף ההמלצות לא יביא להקמת ממשלה אלא נסיון תכליתי ומהיר לביסוס רוב פרלמנטרי ריאלי".

סער פונה אל יאיר לפיד ברמיזה להמליץ דווקא על נפתלי בנט כמועמד להרכבת הממשלה, "חלון ההזדמנויות מוגבל בזמן", הוא מציין לקראת השלב הבא במבוך הפוליטי ומוסיף: "יאיר לפיד, אני ויתרתי על האגו. עכשיו תורך". כך סער.

תוך דקות ספורות, הגיב יאיר לפיד לגדעון סער בסדרת ציוצים בהם כתב, "כדי להקים ממשלת שינוי, נהיה מוכנים לויתורים כואבים. למול כל השמועות וההתרוצצויות של השבוע האחרון חשוב להבהיר: אין דבר שאני לא מוכן לבחון, אין אבן שלא נהפוך, אין אפשרות שלא נשקול כדי להקים את ממשלת השינוי ולהוציא את נתניהו מבלפור".

לדבריו, "אמרתי בזמן מערכת הבחירות, ואני אומר גם עכשיו – המדינה חשובה יותר מהשאיפות האישיות שלי, או של כל אחד אחר", הוסיף לפיד שהציב מטרה: "המשימה של "גוש השינוי" לשבוע הקרוב היא למנוע את הסכנה שהנשיא יטיל על נתניהו את הקמת הממשלה. כדי שזה לא יקרה, כל מפלגות "גוש השינוי" צריכות להמליץ על יש עתיד, המפלגה הגדולה בגוש".

בדבריו רמז כי יאפשר למועמד אחר לעמוד בראשות הממשלה וכתב בחשבון הטוויטר, "מרגע שיתחיל התהליך, הכל יהיה על השולחן. נהיה מוכנים לויתורים כואבים, העיקר להקים ממשלת שינוי וללכת לעבוד כדי לרפא את המדינה משנתיים של משבר חברתי ופוליטי". כך לפיד.

סער השיב לדרישה של לפיד להמליץ דווקא על 'יש עתיד' וכתב: "הפוך, גוטה, שלב הויתורים הוא עכשיו. אחר כך עלול להיות מאוחר מדי".

יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת 'הליכוד' ח"כ מיקי זוהר, הגיב לגדעון סער וכתב: "תשאלו כל אדם מהיישוב והוא יאמר שויתור על האגו שלך אמור לאפשר לך ללכת נטו עם האידיאולוגיה שלך. לצערנו במקרה של סער מדובר סיפור שונה. למרות שניתן להקים ממשלת ימין אמיתית ויציבה ב 5 דקות, סער מעדיף ממשלה עם מרץ, יש עתיד ומפלגת העבודה. מסתבר שיצר הנקמנות יכול לנצח גם את האגו שלך".

גדעון סער יאיר לפיד נפתלי בנט מיקי זוהר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד