ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
פרטים חדשים

חוטף הילדים נתפס כשהוא במסתור: אביו מרצה עונש מאסר

ביום ראשון של פסח הצליחה משטרת גואטמלה לשים ידה על יעקב וינגרטן מראשי כת 'לב טהור' שהיה מבוקש לארה"ב מאז 2019. שעות לאחר פרסום מעצרו, מתברר כי גם אביו עבריין מורשע המרצה עונש מאסר של 30 שנה בכלא האמריקני

חוטף הילדים נתפס כשהוא במסתור: אביו מרצה עונש מאסר
מעצרו של יעקב וינגרטן צילום: באדיבות המצלם

שעות לאחר שדיווחנו ב'בחדרי חרדים' על אודות מעצרו של יעקב וינגרטן, מראשי כת 'לב טהור' בגואטמלה, פרטים נוספים על מעצר חוטף הילדים מהוריהם בעיצומו של יום השבת נערמים.

המשטרה האזרחית הלאומית בגואטמלה (PNC) עצרה את יעקב וויינגרטן שהיה מבוקש על ידי ארצות הברית בשל מעורבותו בחטיפת קטינים מהוריהם.

האיש התגורר בחווה בכפר אל אמטילו, אורטוריו, סנטה רוזה, שם נלכד במהלך מבצע של ה-PNC, הוא ניסה להסתתר מהרשויות, החיפוש אחריו בוצע בגלל 'צו מעצר למטרות הסגרה' שארצות הברית ביקשה ב-27 בדצמבר 2019.

הוא מואשם בארבעה אישומים הקשורים לקשירת קשר ולשיתוף פעולה בגין חטיפה בינלאומית של קטינים, שימוש בלתי חוקי בתעודות זהות, כניסה לאזור הבטוח של שדה תעופה בתואנות שווא.

לצד זאת, ל'בחדרי חרדים' נודע כי ישראל וינגרטן, אביו של יעקב, מרצה עונש מאסר של 30 שנה בכלא בארצות הברית, בעוון פגיעה בחסרי ישע, ועבירות פליליות חמורות נוספות.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', יעקב וינגרטן, מראשי כת לב טהור שהקים שלמה הלברנץ ז"ל, נעצר בעיצומו של חג ראשון של פסח בחשד לחטיפת ילדים והתעללות בגואטמלה.

וינגרטן הינו חלק משרשרת כנופיית חוטפי ילדים, תוך כדי הרעבתם והתעללות מתמשכת בהם, לאורך השנים האחרונות.

חברי הכנופיה האחרים כבר מרצים עונש מאסר, וכעת עם מעצרו של וינגרטן הרשויות מנסות לשים את ידן על פני כל הכנופיה ולמגר את התופעה המטרידה. על פי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, מחר יתקיים דיון בעניינו בבית המשפט בגואטמלה.

כתבי אישום נוספים הוגשו נגד שאר חברי הכנופיה האחים מאיר רוזנר, אהרן רוזנר ויעקב רוזנר, וכן נגד מתתיהו משה מלכה. נגד העצורים עומדים מספר סעיפים פליליים הכוללים; חטיפה, התעללות, חטיפת קטינים וכן שימוש בזהות מזויפת. הכנופיה חטפה ילדים מהוריהם בעצם יום השבת, כדי להקשות עליהם לעלות על עקבותיהם. הם טסו בעיצומה של השבת למקסיקו, אך נתפסו כעבור מספר ימים, מאז הם מרצים עונש מאסר.

עסקן חסידי איתו שוחחנו, אמר אז בשיחה עם 'בחדרי חרדים', בשנה שעברה, כי "מאחר וכל כנופיית לב טהור עצורה בניו יורק, לאחר שחטפו ילדים מהוריהם, יש שלושה אחים בשם וינגרטן, שמטילים טרור איום ונורא על המשפחות". 

 

קהילת לב טהור חטיפת ילדים ישראל וינגרטן יעקב וינגרטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד