ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מדינה מוכה

ברזיל: זינוק משמעותי בתמותת צעירים מהנגיף

על פי הנתונים, שיעור התמותה מנגיף קורונה בברזיל הוא פי שלושה בקרב אנשים בשנות ה-20 לחייהם | עד עתה, מספר המתים במדינה חצה את ה-318 אלף 

ברזיל: זינוק משמעותי בתמותת צעירים מהנגיף
שגרת קורונה בברזיל צילום: Pixabay

חוקרים בחנו את מקרי המוות בברזיל בחודש שעבר ומצאו שהוא זינק בקרב צעירים, המחקר גילה כי שיעור התמותה מקורונה בברזיל גדל בקרב אנשים בשנות העשרים לחייהם, בחודש פברואר, כאשר הגיעה למדינה גרסה חדשה של הנגיף, גרסה חדשה ומסוכנת.

למרות שמספר המקרים ברחבי ברזיל היה בירידה, האנשים בגילאי 20 עד 29 שמתים מהמחלה עלה פי שלושה, בנוסף גילה המחקר, כי שיעור האנשים שמתו מהנגיף בין הגילאים 30 ל-60 הוכפל. המדענים אמרו כי התגלית צריכה "לעורר זעקה אצל גורמי הבריאות הציבורי" בנוגע לממצאים וכי יש להאיץ את החיסונים כדי לעצור את הזן המסוכן. גורם עיקרי אחד שלא הובא בחשבון במחקר, הוא העובדה שבתי חולים ברזילאיים היו מלאים עם חולי קורונה בפברואר, מה שאולי הפחית בהרבה את הסיכוי לשרוד את האשפוז.

החוקרים אמרו כי היה קשה להבחין אם הזן החדש של הנגיף או הלחץ על בתי החולים היו אשמים, אך לא הכניסו זאת לתחקיר. החוקרים מצאו כי שיעור התמותה מקורונה בקרב אנשים בשנות העשרים לחייהם היה 0.04 אחוז בינואר, אך עלה ל 0.13 אחוז בפברואר. עבור אנשים בשנות ה-30 לחייהם זה עלה מ-0.17 אחוז ל-0.32 אחוז.

בקרב אלה בשנות ה-40 לחייהם זה עלה מ-0.4 אחוזים ל-0.9 אחוזים, ולגבי גילאי ה-50 זה עלה מ-1.17 אחוזים עד 2.1 אחוזים. למעלה מ-80 אחוזים ממיטות הטיפול הנמרץ היו מלאות ברחבי 25 ערים מרכזיות במדינה כבר בתחילת החודש, כך דיווח ה-BBC. שם מציינים כי ידוע שבתי חולים מלאים הם עם שיעורי הישרדות גרועים יותר, מכיוון שאנשים לא יכולים לקבל את אותה רמת טיפול רפואי שהיו מקבלים אם היו פחות חולים.

בברזיל מתו כ-315,000 אלף בני אדם, בימים האחרונים מקרי המוות במדינה הגיעו לשיא של מעל 318,000 איש.

ברזיל קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד