י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"התנהלותו נובעת משיקולים זרים"

סערה פוליטית: גדעון סער והנשיא ריבלין בקרב נגד בכירי 'הליכוד'

נשיא המדינה אמר כי יעניק את המנדט להרכבת הממשלה בשבוע הבא לבעל הסיכויים הרב ביותר. מדבריו הובן כי הוא לא יתייחס דווקא לבעל הממליצים הגבוה, אלא לבעל הסיכויים ובשל כך עורר סערה בקרב בכירי הליכוד שתקפו | סער לפיד וגנץ השיבו אש, ודרעי הביע אמון בנתניהו

סערה פוליטית: גדעון סער והנשיא ריבלין בקרב נגד בכירי 'הליכוד'
ריבלין וסער צילום: Roy Alima/Flash90

דקות אחרי שנשיא המדינה ראובן ריבלין קיבל מוועדת הבחירות המרכזית את תוצאות הבחירות לכנסת ה-24 ואמר כי יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על בעל הסיכויים הגבוהים ביותר, ח"כים מהליכוד תוקפים את ריבלין ומאשימים אותו במעורבות פוליטית.

"בימים הקרובים אבחן מיהו המועמד בעל הסיכויים הגבוהים ביותר להקמת ממשלה, אמר לפני זמן קצר הנשיא. "השיקול המרכזי שינחה אותי הוא סיכוייו של חבר הכנסת הנבחר להרכיב ממשלה שתזכה לאמון הכנסת. ממשלה שתשכיל לאחות את הקרעים בינינו ולשקם את החברה בישראל שספגה מכה קשה בצל מגפת הקורונה", הוסיף.

הנשיא ריבלין והשופט פוגלמן. צילום: יונתן זינדל, פלאש90

בליכוד זעמו על כך שריבלין השאיר לעצמו פתח להמליץ על בעל הסיכויים ולא על בעל הממליצים הרב ובהודעה משותפת ליו"ר הכנסת יריב לוין, שר האנרגיה יובל שטייניץ והשר אמיר אוחנה נכתב: "הנשיא לא קובע את תוצאות הבחירות! אסור לו להיות שחקן פוליטי". עוד הוסיפו מהליכוד כי "מאז הקמת המדינה כל נשיאי ישראל נתנו את ההזדמנות הראשונה להרכבת הממשלה למועמד שקיבל את מספר הממליצים הגדול ביותר - וכך צריך להיות גם הפעם.

מי שמיהר לצאת נגד הליכוד על תקיפת הנשיא היה יו"ר תקווה חדשה גדעון סער שכתב: ‏"ההתקפה הפרועה של הליכוד על נשיא המדינה ימים לפני החלטתו לפי סמכותו הקבועה בחוק היא שלב נוסף במערכה שמנהל נתניהו נגד כל סמלי וסממני הממלכתיות. נתניהו מעוניין בשלטון מוחלט ונצחי תוך רמיסת כל מערכות המדינה. הגיע הזמן שיזוז הצידה ויאפשר לישראל לחזור לעצמה".

מבית הנשיא הגיבו להתקפה מצד בכירי הליכוד: "הדברים שהופנו כלפי הנשיא על ידי שרים ויו"ר הכנסת, אינם מוסיפים כבוד לאומרם ומוטב היה להם, שלא יאמרו".

עוד ציינו מבית הנשיא כי "כפי שאמר לפני שעה קלה נשיא המדינה, השיקול המרכזי שינחה אותו בבחירת המועמד עליו יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה, הוא סיכוייו של המועמד להרכיב ממשלה שתזכה לאמון הכנסת. כך עשו כל נשיאי ישראל לדורותיהם וכך פעל הנשיא בכל מערכות הבחירות הקודמות".

יאיר לפיד הצטרף אף הוא לסער ושיגר הודעה: ‏"התקפת הליכוד על נשיא המדינה היא הוכחה נוספת שיש שתי אפשרויות: או המשך שלטונו של נתניהו והתקפה פרועה על מוסדות המדינה או הצטרפות לגוש השינוי והחלפת השלטון".

גם שר הביטחון בני גנץ הגיב למתקפה בליכוד על ריבלין: ‏"אין מוסד ממלכתי שראש הממשלה ושותפיו לפשע לא ירמסו - מה שהתחיל במשטרה, נמשך בפרקליטות ובבית המשפט העליון, מגיע עכשיו גם לנשיא המדינה. הנשיא ריבלין, המשך לבצע את תפקידך ביושר, תוך שאתה שוקל את כל השיקולים בהטלת המנדט, בדיוק כפי שמורה לך החוק".

מנגד, השר אריה דרעי ממשיך להביע תמיכה מלאה בראש הממשלה וכתב: "אני בטוח שמכל המועמדים, יש רק לבנימין נתניהו אפשרות להקים ממשלת ימין יציבה. לאף מועמד אחר אין אפשרות להקים ממשלה. ולכן אני בטוח שנשיא המדינה ראובן ריבלין, ייתן את המנדט להרכבת הממשלה לנתניהו".

בעקבות דבריו של הנשיא הצטרפה גם השרה מירי רגב לתוקפיו וכתבה: "תגובת הנשיא ריבלין מוכיחה שוב כי התנהלותו אינה ממלכתית ונובעת משיקולים זרים".

ראובן ריבלין גדעון סער אמיר אוחנה יובל שטייניץ יריב לוין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד