י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ניצחון לנתניהו ואדלשטיין

נכנע? בני גנץ במכתב: מבקש לדון בחוזה מול פייזר

גנץ פנה לקבלת הבהרות בנושא הצעת ההחלטה על רכש החיסונים למשרדי הבריאות והאוצר | לטענת גנץ ההצעה כורכת מספר נושאים שאין קשר ביניהם לבין החיסונים ומלאה בפערים המצריכים הבהרות מקצועיות בסיסיות

נכנע? בני גנץ במכתב: מבקש לדון בחוזה מול פייזר
בני גנץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר המתקפות מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין, ועם פרסום נתוני חברת פייזר כי החיסון יעיל מגיל 12 ומעלה, דיווחו אנשי שר הביטחון בני גנץ כי: "בעקבות סדרת דיונים מקצועיים והתייעצויות שקיים שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ בימים האחרונים, נשלח היום (רביעי) מכתב לגורמי המקצוע במשרד האוצר והבריאות בבקשה לקבל הבהרות בנושא הצעת ההחלטה שאותה מבקשים המשרדים להעלות באופן דחוף לממשלה".

במכתב שנשלח מלשכתו של גנץ למנכ"ל משרד הבריאות ולמנכ"ל משרד האוצר, עם העתק לשרים, נכתב כי "הצעת המחליטים כוללת אישור דברי חקיקה הכורכים בתוכם מספר נושאים שאינם רק נושא רכש החיסונים, כפי שנטען בפומבי, ונעדרות ממנה הבהרות באשר למצב העובדתי הקיים, לתכלית ההצעה ולדחיפותה".

לפי בדיקה שערך גנץ, לאחר הרכש המדובר תיוותר יתרת חיסונים ללא שימוש בעלות גבוהה, מבלי לפרט את הסיבה. כמו כן, ישנה עמימות לגבי היכולת להחליף את החיסונים במקרה של מציאת וריאנטים חדשים.

בנוגע למקורות התקציביים של ההחלטה, ציינו בלשכת גנץ, כי לא ברורה הדחיפות לאשר תקציבים חדשים שיגדילו את הגירעון, בדגש על הנושאים שאינם קשורים לרכש החיסונים ולצורכי מערכת הבריאות. כל זאת, כאשר קיימת יתרה לא מנוצלת ב"קופסאות הקורונה" שאושרו.

בלשכת גנץ הדגישו בפני הגורמים הרלבנטים, כי ככל שתקודם החלטה, היא תעסוק בנפרד בנושא החיסונים הדחוף, ללא קשר לסוגיות אחרות שהוטמעו בה, שאינן סודיות ושאינן דחופות.

חברת פייזר קורונה בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד