י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"דף חדש"

בזכות הנורמליזציה: ארה"ב קיבלה פיצוי ענק מסודן

בזכות הסכם השלום עם סודן, ארה"ב קיבלה סכום של 335 מיליון דולר מסודן כפיצוי לקורבנות טרור פיגועים בשגרירות ארה"ב בקניה וטנזיה בשלהי המאה הקודמת וכן במשחתת האמריקאית בתימן בשנת 2000

בזכות הנורמליזציה: ארה"ב קיבלה פיצוי ענק מסודן
נתניהו עם מנהיג סודן צילום: באדיבות המצלם

ארה"ב הודיעה כי היא קיבלה 335 מיליון דולר מסודן כפיצוי, 335 מיליון דולר הם פיצוי לנפגעים בפיגועים בשגרירות ארה"ב בקניה וטנזיה ב-1998 ובמשחתת האמריקנית בתימן בשנת 2000, כך אמר שר החוץ אנתוני בלינקן.

המהלך הגיע כחלק מהסיכומים שהובילו בסופו של דבר לנורמליזציה בין ישראל לסודן, בלינקן אמר בהודעה: "כעת יחסי ארה"ב סודאן נכנסים לדף חדש", כך דיווחה סוכנות הידיעות 'רויטרס'. ההסכם בין סודאן לישראל נחתם בתנאי שסודן תפצה את נפגעי הטרור, הטרוריסטים יצאו אז מסודן, בתמורה סודן גם הוסרה מרשימת המדינות התומכות בטרור.

בהצהרה המלאה של ארה"ב נאמר: "ארצות הברית קיבלה 335 מיליון דולר מסודן כדי לפצות את קורבנות ההפצצות ב-1998 על שגרירויות ארה"ב בקניה ובטנזניה ומשחתת קול בשנת 2000, וכן על הריגתו של העובד ג'ון גרנוויל בשנת 2008".

עוד אמר בלינקן: "אנו מקווים שזה יעזור להם למצוא פתרון כלשהו לטרגדיות האיומות שהתרחשו, עם התהליך המאתגר הזה מאחורינו, יחסי ארה"ב וסודן יכולים להתחיל פרק חדש".

סודן טנזניה פיצוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד