י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
משתמשים וזורקים?

המנהיג הרוחני של סמוטריץ': "אפשר להשאיר את בן-גביר בחוץ"

על רקע ניסיונות הרכבת הממשלה, זקן רבני הציונות הדתית לא פוסל אפשרות ש'הציונות הדתית' תכנס לממשלה בלי בן-גביר: "אם זה התנאי של בנט וסער" | בנוסף אחיו של סמוטריץ׳ מאיים בקרע משפחתי באם האחרון ייכנס לממשלה בהימנעות רע"מ

המנהיג הרוחני של סמוטריץ': "אפשר להשאיר את בן-גביר בחוץ"
בצלאל סמוטריץ ואיתמר בן גביר צילום: חיים טויטו

ברקע סבבי ההמלצות אצל הנשיא והניסיונות להרכבת ממשלה, זקן רבני הציונות הדתית, והמנהיג הרוחני של בצלאל סמוטריץ׳, הרב חיים דרוקמן, אומר הערב (רביעי) כי ניתן לוותר על איתמר בן-גביר.

"בבחירות זה היה רק בלוק טכני. זה לא מפלגה אחת", התייחס לריצה המשותפת בין סמוטריץ׳ לבן-גביר והמשיך, "אם התנאי של סער ובנט הוא שבן-גביר ישאר מחוץ לקואליציה, אז אפשר לוותר עליו למען רצון העם".

הרב דרוקמן התייחס ב'כאן 11' גם אל ההתקפות של חברי 'הליכוד' על הנשיא ריבלין, מוקדם יותר היום ואמר: "אני עוד לא הבנתי במה הוויכוח. אני לא נכנס לוויכוחים. אני מקווה שנשיא המדינה ימלא את תפקידו כמו שצריך".

"נשיא המדינה הוא מעבר לכל מפלגה, אני מניח שהוא ינהג כראוי. אני סומך עליו. הוא נשיא של כולם. הוא יכבד את בחירת העם", הוסיף.

על האפשרות של ממשלת ימין בהימנעות מפלגת 'רע"מ', אמר הרב: "אני חושב שאין צורך בזה. כולם צריכים להתלכד ולעשות מה שהעם אמר. יכולה להיות ממשלה יציבה כפי רצון. וכל אחד צריך להתגמש".

בתוך כך, טוביה סמוטריץ', אחיו הגדול של בצלאל, מאיים בקרע משפחתי, ספק ברצינות, ספק בהלצה: ‏"אם מישהו פה מעלה בדעתו שמכל סיבה שהיא בצלאל ישב בממשלת מיעוט שתתמך על ידי האחים המוסלמים רק כי הם נניח יסכימו לוותר זמנית על יהודה ושומרון ולקבל בתמורה את הנגב".

"אז הוא שוכח שיש לבצלאל גם אח גדול שהצביע לו והם גם נפגשים לפעמים לארוחות שבת...", כך האח הגדול בטוויטר.

באשר לאמירתו של הרב דרוקמן, נזכיר כי במהלך מערכת הבחירות, לאחר שמספר שרים מהליכוד הודיעו כי בן-גביר לא יהיה בממשלה הבאה, נשאל בצלאל סמוטריץ', האם הוא ובן-גביר זו עסקה חבילה, ועל כך השיב סמוטריץ' כי לא יפקיר את בן גביר בחוץ.

בצלאל סמוטריץ איתמר בן גביר הרב חיים דרוקמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד