י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
80% לא מרוצים מהתוצאות

שבוע אחרי הבחירות: סקר חדש - בנט או לפיד

גם אחרי הבחירות מכוני הסקרים לא ננעלים. סקר חדש שמתפרסם מעריך כי 80% מהציבור בישראל לא מרוצה מהתוצאות. רק 20% מהנשאלים הביעו שביעות רצון מחלוקת המנדטים | בנוסף לפי הסקר, רוב בגוש להחלפת נתניהו סבור שלפיד צריך לוותר לבנט על ראשות הממשלה | וגם, כמה מהימנים בעד ממשלה בתמיכת עבאס?

שבוע אחרי הבחירות: סקר חדש - בנט או לפיד
נפתלי בנט/יאיר לפיד צילום: יונתן זינדל/מרים אלסטר, פלאש 90

הפלונטר הפוליטי: בעוד ראשי המפלגות שהצהירו על כוונתם לכהן בראשות הממשלה ממשיכים להתכתש, 62% ממצביעי גוש השינוי סבורים כי על מנת להחליף את נתניהו - יאיר לפיד צריך לוותר לנפתלי בנט על ראשות הממשלה - כך עלה הערב (רביעי) מסקר שפורסם ב'חדשות 13', שנערך בשיתוף הפרופסור קמיל פוקס.

מהסקר עולה עוד כי 38% ממצביעי הגוש להחלפת נתניהו דווקא מצדדים ביו"ר יש עתיד יאיר לפיד וחושבים שהוא צריך לדבוק בעקשנותו ולחתור לכיסא ראש הממשלה.

בנוסף, למרות שעבר רק שבוע מיום הבחירות - 80% מהציבור בישראל לא מרוצה מהתוצאות. רק 20% מהנשאלים הביעו שביעות רצון מחלוקת המנדטים. התוצאות שוות בין מצביעי הימין למצביעי השמאל.

בנוסף, רוב מובהק של הציבור- 80%, חושבים שבעקבות הפלונטר הפוליטי אנו מועדים לבחירות חמישיות. רק 20% מהנשאלים מאמינים שתוקם כאן, איכשהו, ממשלה יציבה.

הנסקרים המשתייכים לגוש נתניהו נשאלו מה דעתם באשר להקמת ממשלת ימין בראשות נתניהו ובתמיכת רע"ם של מנסור עבאס, והם האם תומכים בממשלה שכזו? 45% מהם השיבו בחיוב, לעומת 39% - שתשובתם הייתה שלילית.

על השאלה "האם אתם מעדיפים שיו"ר ימינה יכהן כשר בכיר בממשלה בראשותו של נתניהו, או שמא אתם מעדיפים אותו בתור ראש ממשלה ברוטציה, עם יאיר לפיד?" - 51% מכלל המצביעים העדיפו שבנט ייכנס לממשלה עם נתניהו, לעומת 49% שמעדיפים את הרוטציה. גם בקרב מצביעי ימינה, ההתפלגות זהה.

הסקר כלל 707 נשאלים, מהם 603 מהאוכלוסייה היהודית ו-104 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך ע"י חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט-נט בהנהלתו של יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.5%. הנתונים שוקללו לפי הצבעה קודמת ולפי מגזר דתי. הנשאלים במגזר היהודי נשאלו על הצבעתם האחרונה. בכל השאלות קואליציית נתניהו הוגדרה כ: ליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית. קואליציית שינוי הוגדרה כ: כחול לבן, יש עתיד, ישראל ביתנו, תקווה חדשה, העבודה ומרצ.

סקר דעת קהל קמיל פוקס תוצאות הבחירות לכנסת ה-24 יאיר לפיד נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד