י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
היד קלה על המקלדת

העיתונאי משחזר: כך נודע לי על פציעתו של אבא

כולנו הזדעזענו אתמול מצילום המסך שבו נראה אדם קל דעת שובר את ליבה של האלמנה הטרייה רויטל הר כסף תחי', כשעדכן כי בעלה שנפצע בתאונה כבר איננו בין החיים. לאור התופעה שאינה חולפת, העיתונאי שחר גליק פרסם פוסט נוקב שבו הביא דוגמאות נוספות דומות בתקווה שהמסר יחלחל

העיתונאי משחזר: כך נודע לי על פציעתו של אבא
שחר גליק צילום: מתוך פייסבוק

"פוש של Ynet - "הפצוע בירי בירושלים הוא פעיל הימין יהודה גליק, מצבו קשה מאוד". ככה נודע לי שאבא שלי שוכב גוסס בביה"ח 'שערי צדק' לפני 6 וחצי שנים. שוב ושוב האירוע הזה חוזר על עצמו והלקח, כמה צפוי - לא נלמד". במילים אלו פותח כתב גלי צה"ל, שחר גליק, פוסט מיוחד בנושא היד הקלה על המקלדת של אי אלו אנשים חסרי מצפון ורגישות. 

גליק המשיך ומנה כמה דוגמאות, כשהאחרונה התרחשה רק לפני שעות. "אתמול היתה זו רוויטל הר-כסף, אשתו של ר' חיים ז"ל שהתבשרה על מותו דרך הוואטסאפ. כולנו צפינו בצילום המסך המזעזע הזה, וכולנו רצנו חזרה לפלאפון כדי להמשיך ולהריץ שמועות. הנה, קחו לקט קטן של קרבנות נוספים:".

"הד"ר יגיל הנקין היה באמצע הופעה כשההודעות על מות אחיו איתם וגיסתו נעמה ז"ל החלו לזרום, אלידע ברק אחיו של אביתר בורובסקי (נאפו) ז"ל ראה את שמו בערוץ 7, בת שבע סדן בתם של בני הזוג הורוביץ ז"ל שנרצחו לפני 18 שנה עדיין לא עודכנה מפי גורם רשמי שהיא יתומה משני הורים".

"אחסוך מכם שורת צילומי מסך נוספים, אבל יש את ראובן אבירם, יחיאל מרצבך ועשרות נוספים ש"הותר לפרסום". עכשיו תראו, אפשר להתווכח עד כמה זה באמת מועיל והאם הודעה רשמית בכלל תשנה את ההתמודדות, אבל נדמה לי שלכל אדם מגיע לדעת את שקרה למשפחתו באמצעות דיווח קצת יותר רגיש ומחושב".

"כן, עברתי צד בעניין הזה". כתב גליק בהלצה וציין, "אני היום עם הרעים. אני חלק מחבורת הנבלות צמאות הדם המכונות "עיתונאים" ומבין הרבה יותר את הצורך במרדף ההישגי הזה, אחרי פרסום השם או הראיון הראשון (גם כאן אפשר לדון מה מועיל למשפחה, אבל בואו נודה על האמת - גם אם זה נכון לה, לא זה מה שעומד לנגד עינינו), אני גם לא רואה פסול בהכנה מראש של התקשורת לרגע שיותר לפרסום. אבל נדרשת פה זריקת התעוררות רצינית. לאנשי התקשורת, אבל לא רק. למדינה שמוכרחה לקבוע נוהל מסודר, (נדמה לי שרחל עזריה פעלה בזמנו להסדיר את זה, ללא הצלחה כנראה) לכונני החירום השונים שיורים החוצה".

לסיכום כתב, "מידע על סטרואידים, לנייעסנים למיניהם שמריצים את זה בקבוצות ולעוד רבים וטובים. כעיתונאי, אני נהנה מכם לא מעט, ויש לזה גם הרבה חשיבות. אבל בואו נבדוק איזה מידע מגיע לאן ומתי. עד כאן להבוקר. מתקשה להאמין שמשהו ישתנה אבל לפחות יריתי את משנתי. חג אביב שמח".

שמות הרוגים הפצת שמות פצועים וואטסאפ רויטל הר כסף חיים הר כסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד