ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
חג ראשון בשבדיה

מזעזע: בובות מרוחות בצבע אדום מחוץ לבית הכנסת

אנטישמיות בשבדיה: מתפללי בית כנסת בנורקופינג נחרדו לגלות בבוקר יום החג הראשון בובות צבועות באדום כשהן תלויות מחוצה לו. המשטרה חוקרת ובליגה נגד השמצה כבר מסמנים אחראים פוטנציאליים למעשה

מזעזע: בובות מרוחות בצבע אדום מחוץ לבית הכנסת
הבובות בשבדיה צילום: הליגה נגד השמצה

בובות מרוחות בצבע אדום ניתלו על חבל שנמתח מחוץ לבית כנסת בשבדיה, לצד שלט שתיאר את חג הפסח כחגיגה יהודית למותם של ילדים מצריים.

התצוגה הנוראה התגלתה בבוקר יום ראשון האחרון, חג הפסח - בנורקופינג, עיר הממוקמת 170 ק"מ דרומית מערבית לבירה שטוקהולם. המקרה דווח למשטרה החוקרת אותה כפשע שנאה, כך דיווח האתר השוודי 'אקספרסן'.

בנוסף ביום ראשון פרסמה תנועת ההתנגדות הנורדית באתר האינטרנט שלה, קבוצה ניאו-נאצית עם היסטוריה של תקיפת יהודים בחגים יהודיים, תמונה של התצוגה עם הבובות שצולמה בלילה. הליגה נגד השמצה קראה למשטרה השבדית להתייחס לתנועת ההתנגדות הנורדית כחשודה מרכזית במעשה.

בהודעה של הליגה נגד השמצה נאמר: "אירוע מטריד בלילה הראשון של חג הפסח, שהקהילה היהודית השבדית דיווחה לליגה נגד השמצה, בובות נתלו ליד בית הכנסת בנורקופינג עם הודעה על חג הפסח שהוא חגיגה יהודית של הריגת אלפי ילדים מצריים, תנועת ההתנגדות הנורדית הניאו-נאצית פרסמה על כך למחרת והשתמשה בתמונה שנראתה כאילו צולמה בלילה. אנו קוראים למשטרה לפעול במהירות נגד הפחדות והטרדות כאלה".

דוברת המשטרה אנג'ליקה סילבר אמרה כי "החפצים נתפסו על ידי המשטרה והחלה חקירה ראשונית בנוגע להסתה נגד קבוצות אתניות, נכון לעכשיו איש אינו חשוד, אך המשטרה מעוניינת בסיוע מהציבור אם מישהו ראה משהו שיכול להביא לתפיסת העבריינים", המשטרה הודיעה כי היא מודעת לחג הפסח שנחגג בימים אלה, והבטיחה כי במהלך השבוע היא תסייר במקומות יהודיים ברחבי העיר.

אנטישמיות בשבדיה בובות הסתה צבע אדום הליגה נגד השמצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד