י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
חסדי השם

לראשונה מזה שנה: שבוע ללא קבורה יהודית

בריטניה ספגה מאות רבות של קורבנות יהודיים מנגיף קורונה | כעת, שנה מפרוץ המגיפה, מדווחת מועצת הקהילות היהודיות במדינה כי בשבוע הקודם לפסח לא נרשמה אף לא לוויה אחת 

לראשונה מזה שנה: שבוע ללא קבורה יהודית
חרדים בלונדון. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מועצת הקהילות היהודיות בבריטניה מברכת על החדשות הטובות על כך שלא התקיימה אף לא לוויה אחת של חולה קורונה במשך השבוע שלפני פסח, אך אבלה על 900 היהודים שנפטרו במהלך המגיפה.

לראשונה מאז החלה מועצת הקהילות היהודיות בבריטניה לאסוף דיווחים על הלוויות קורונה לפני מעט יותר משנה, לא נרשמו קבורות יהודיות בשבוע שקדם לפסח.

אך המועצת היהודית סייגה ואמרה כי יש להתייחס לנתון בזהירות מכיוון ש"חברות קבורה קטנות יותר אינן מדווחות למועצה על בסיס שבועי", נשיאת המועצה מארי ואן דר זיל בירכה על הידיעה. אך היא גם ציינה כי הקורונה "לקחה לפחות 900 מבני הקהילה היהודית. ליל הסדר השנה היה קשה עבור רבים, לא רק בגלל שלא היו יכולים להיפגש עם חברים ומשפחה מורחבת יותר, אלא גם בגלל שרבים איבדו את יקיריהם בשנה האחרונה".

בשבוע שקדם לפסח בשנה שעברה, שבע חברות הקבורה הגדולות דיווחו על 97 הלוויות הקשורות לקורונה. המספר הגבוה ביותר לתקופה של שבעה ימים בשיא המגיפה היה 127 לוויות, בשבוע שהסתיים ב-13 באפריל שנה שעברה.

הנתונים הללו מגיעים לאחר שבריטניה דיווחה כי החיסון מציל את בריטניה, וכי למחצית מאוכלוסיית בריטניה יש נוגדנים, מהחיסון או מהנגיף עצמו, כפי שדיווחנו כאן ב'בחדרי חרדים', לכמחצית מהאנשים בבריטניה יש כעת נוגדנים נגד קורונה, באמצעות זיהום או חיסון, כך עולה מבדיקות שערך המשרד לסטטיסטיקה לאומית (ONS).

אך כאמור, רובם עם נוגדנים באמצעות חיסון, זאת אחרי 30 מיליון איש קיבלו לפחות זריקה אחת, נוגדנים הם חלבונים בדם המזהים זיהומים ספציפיים ונלחמים איתם. ברגע שמישהו חלה בנגיף, הנוגדנים מסייעים לגוף להיות מוכן אם הוא נתקל בו שוב. חיסונים מספקים דרך בטוחה לפתח נוגדנים מבלי להסתכן בלחלות.

קורונה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד