ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בתמיכת הקרן לידידות

ממרוקו ועד אוזבקיסטן: סיוע לחג נשלח ל-72 אלף משפחות

כ-72,000 משפחות בעשרות מדינות קיבלו סיוע מיוחד לחג הפסח, הודות לתמיכה של הקרן לידידות. רבה של אודסה: מדובר בהצלה של ממש. יש כאן אלפי משפחות מחוסרות עבודה ללא מוצרי מזון בסיסיים לחג

ממרוקו ועד אוזבקיסטן: סיוע לחג נשלח ל-72 אלף משפחות
המצות שנשלחו צילום: באדיבות המצלם

כ-72,000 משפחות בעשרות מדינות קיבלו סיוע מיוחד לחג הפסח, הודות לתמיכה של הקרן לידידות. הסיוע חולק בשיתוף פעולה עם איגוד הקהילות היהודיות בחבר העמים בראשות רבה של רוסיה, הגאון רבי בערל לאזאר, ובשיתוף עם ארגון הג'וינט. סיוע מיוחד הוענק גם לקהילה היהודיות במרוקו.

הסיוע בהיקף של כ-700 אלף דולר חולק לאלפי משפחות של קשישים וניצולי שואה ולמשפחות ברוכות ילדים, המתקשות לערוך את החג כהלכתו. הסיוע כולל חבילות מזון, מצות, כרטיסים לרכישת ביגוד לחג, כרטיסים לרכישת מוצרי יסוד ועוד. השנה, נודעה לפרוייקט חשיבות מיוחדת על רקע המצוקה הכלכלית בעקבות משבר הקורונה, אשר פגע קשות אף בקהילות יהודיות רבות בחו״ל.

הסיוע לקהילות היהודיות בחו"ל מצטרף לסיוע בסכום כולל של כ-20 מיליון ש"ח שחולק בימים שקדמו לחג הפסח לכ-40 אלף משפחות - בכללן אלפי משפחות חרדיות מכל הארץ - לכבוד החג. השנה הגדילה הקרן את הסיוע ב-120% על רקע הצטרפותן של משפחות רבות למעגל הנזקקות, עקב פיטורין, חל"ת וסגירת עסקים.

הרב שלמה בבייב, רבה של אוזבקיסטן, עם ראשי הקהלה היהודית, בחלוקת המצות שהגיעו מישראל

בקרן לידידות מציינים כי "הסיוע של הקרן לקהילות יהודיות בחג הפסח הפך כבר למסורת, אך השנה הוא נצרך יותר מתמיד. משבר הקורונה פגע קשות בחלשים ביותר ואנו חשים זאת בעלייה בפניות לסיוע מכל העולם. אנו שמחים שהשנה, הודות לתמיכה של הקרן, האור של החג מאיר שוב את חייהן של אלפי משפחות שזוכות לחוות שמחה וחירות בפסח".

הרב אברהם וולף, שליח חב"ד ורבה של אודסה ודרום אוקראינה, מציין כי ״בתקופת הקורונה ישנן אלפי משפחות מחוסרות עבודה ללא יכולת לרכוש מוצרי מזון בסיסיים לחג הפסח. מיותר לציין כי ידם אינה משגת לרכוש יין ומצות לחג. באמצעות הקרן, העברנו למעלה מאלף חבילות מזון, טונות של מצות, יין ואוכל לחג. הסיוע הגיע לאלפי משפחות יהודיות נצרכות ולניצולי שואה. קיבלנו אינספור הודעות של תודה ממשפחות רבות מאוד שקיבלו את העזרה של הקרן וחגגו את חג הפסח ברווחה. מדובר בהצלה של ממש״.

הקרן לידידות אוקראינה הרב בערל לאזאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד