י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ערבבו את המרכיבים

ארה"ב: טעות במפעל הרסה מיליוני חיסונים לקורונה

עובדי מפעל חיסונים בבולטימור ערבבו בטעות שני סוגי חיסונים לקורונה ובשל כך נהרסו כ-15 מיליון חיסונים של חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון

ארה"ב: טעות במפעל הרסה מיליוני חיסונים לקורונה
אילוסטרציה צילום: unsplash

המשלוחים העתידיים של חיסון נגיף הנגיף של חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון הופסקו בארצות הברית, לאחר טעות במפעל ייצור שגרמה להרס של 15 מיליון מנות, מה שהעלה שאלות בנוגע לבקרת איכות, כך על פי דיווח ביום רביעי בארה"ב.

העובדים במפעל של Emergent BioSolutions בבולטימור ערבבו את המרכיבים לחיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון, יחד עם חיסון מחברה אחרת שממנו נותנים שתי מנות, שהופק שם לפני מספר שבועות, כך דיווח ה'ניו יורק טיימס'.

הטעות אינה משפיע על החיסונים של ג'ונסון אנד ג'ונסון ששווקו וגם נמצאים בשימוש ברחבי ארה"ב, מכיוון שאלה הופקו בהולנד, כך נכתב בדיווח. אך יחד עם זאת, הדבר גרם להטלת ספק בנתינת אישור שימוש לכעשרה מיליוני מנות שהיו אמורות להגיע מהמפעל בבולטימור - והיו אמורות להימסר בחודש הבא - כל על פי ה'טיימס'.

עוד דווח, כי מינהל המזון והתרופות ה-FDA בחקירת התערובת, שגורמים פדרליים ייחסו לטעות אנוש, נכתב בדו"ח, החברה מסרה כי "בינתיים העובדים נוקטים בצעדים שיימנעו מדבר כזה לקרות שוב, הפקידים הפדרליים עדיין מצפים שיהיו להם מספיק מנות כדי לעמוד במטרתו של הנשיא ביידן חיסון לכל מבוגר בארה"ב עד סוף מאי. שני החיסונים האחרים שאושרו על ידי ה-FDA מפייזר ומודרנה, ממשיכים להינתן כצפוי.

ארה"ב חיסנה כ-150 מיליון איש בחיסון ראשון, והתחלואה יורדת בקצב מהיר, אך כ-550,000 אנשים מתו מסיבוכי נגיף הקורונה עד היום.

קורונה ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד