י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
500 הרוגים

מדינות העולם קוראות לאזרחיהן לעזוב את מיאנמר

בריטניה גרמניה וארה"ב כבר קוראות לאזרחיהן לעזוב את מיאנמר בגלל חוסר היציבות במדינה לאחר ההפיכה הצבאית. עד כה דווח על כ-500 הרוגים מירי אנשי צבא

מדינות העולם קוראות לאזרחיהן לעזוב את מיאנמר
צבא מיאנמר צילום: Wikimedia Commons

משרד החוץ של גרמניה קיבל את ההחלטה והודיע לאזרחי המדינה לעזוב את מיאנמר בגלל מספר ההרוגים וחוסר היציבות במדינה.יותר מ-500 בני אדם מתו מאז החלת המחאה בעקבות ההפיכה הצבאית ב-1 בפברואר.

גרמניה המליצה לאזרחיה לעזוב את מיאנמר באיחור בגלל "סיטואציה ביטחונית בלתי צפויה" על רקע הפגנות נגד ההפיכה שהותירו מאות הרוגים מירי חי מצידם של חיילים.

בהצהרה שפורסמה ביום רביעי, משרד החוץ הגרמני "ממליץ ​​בחום לעזוב את מיאנמר", ו"ללכת בעקבות בריטניה", במיוחד כאשר עדיין קיימות טיסות מסחריות.

בנוסף, אזרחים גרמנים שעדיין נמצאים במדינה נקראו להימנע מלהגיע למקומות הומי אדם, ולא להשתתף בהפגנות. ארצות הברית גם הורתה לדיפלומטים הלא-חיוניים שלה ולבני משפחותיהם לעזוב את מיאנמר.

וושינגטון גם פרסמה "עצות" לאזרחיה, והזהירה מפני נסיעה למיאנמר, והודיעה כי הורתה לכל עובדי הממשלה הלא חיוניים ומשפחותיהם לעזוב. "ההחלטה התקבלה כדי להגן על ביטחונם" נמסר ממשרד החוץ. המחאה נגד ההפיכה פרצה לאחר שהצבא עצר את המנהיגה שנבחרה בבחירות, והיא שונה במעצר בית, המפגינים דרשו להחזיר את הממשלה הנבחרת.

ההפגנות נתקלו בכוח צבאי שהביא למותם של יותר מ-500 אזרחים מאז ההפיכה, בה הודחה הממשלה ורוב חבריה נעצרו. התגובה האכזרית של כוחות הצבא והביטחון של מיאנמר הביאה גם לגינוי בינלאומי נרחב.

 

מיאנמר הפיכה צבאית גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד