י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ישורת אחרונה

הבחירות ברשות: הרוצחים ברשימת הפת"ח

הגשת הרשימות לבחירות ברשות הפלסטינית תיסגר הלילה בחצות | עד כה 36 רשימות הוגשו, בראשן רשימת הפת"ח בתוכה שולבו מספר טרוריסטים האחראים להרג ישראלים | השמות והמפלגות השונות לפניכם

הבחירות ברשות: הרוצחים ברשימת הפת"ח
אבו מאזן ברמאללה צילום: פלאש 90

הבחירות ברשות הפלסטינית: 36 רשימות נרשמו לבחירות לפרלמנט הפלסטיני ב-22 במאי, עד כה. מועד סגירת הרשימות הלילה בחצות.

ועדת הבחירות הפלסטינית המרכזית אישרה עד כה לשליש מהן להתמודד בבחירות, ותמשיך לדון בשאר הרשימות בימים הקרובים. בעוד חודש (1.5) תתפרסם ההחלטה הסופית לגבי הרשימות שיורשו להשתתף בבחירות לפרלמנט ברשות – שאם ייצאו אל הפועל – ייערכו לראשונה אחרי 15 שנה. כך דווח גל ברגר, ראש דסק פלסטינים ב'כאן חדשות'

ב-1 במאי גם תחל תעמולת הבחירות. לצד הרשימות הרשמיות של פת"ח וחמאס, הוגשו עוד שתי רשימות של בכירים בפת"ח שהתפצלו מהרשימה הרשמית של הפת"ח שבראשות אבו מאזן: רשימת מחנה אסיר העולם מרוואן ברגותי ונאסר אל-קידווה אחיינו של ערפאת, ורשימת מחנה מוחמד דחלאן, יריבו של אבו מאזן השוהה בגלות באבו דאבי בעשור האחרון.

דחלאן וברגותי עצמם לא משולבים ברשימות אלא אנשים מטעמם. כמו כן הוגשה רשימה בראשות ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר סלאם פיאד. כך דיווח גל ברגר ב'כאן חדשות'. כך שיש שלוש רשימות של פת"ח נגד רשימה אחת של חמאס.

מחמוד עבאס, אבו מאזן, הוא המנהיג הפלסטיני השני של התנועה הלאומית הפלסטינית מאז סוף שנות ה-60. קדם לו יאסר ערפאת שמת בסוף שנת 2004, וחודשיים לאחר מכן - בינואר 2005 - אבו מאזן נבחר בבחירות כלליות והחליף את יאסר ערפאת בתפקיד נשיא הרשות הפלסטינית. על הנייר, הוא נבחר לארבע שנים, אבל בפועל: מאז ועד היום - לא נערכו עוד בחירות לנשיאות, והוא - עדיין על הכיסא.

עוד דיווח גל ברגר, כי פת"ח של אבו מאזן שיבץ כמספר 2 ברשימתו בבחירות לפרלמנט את אלמנתו של מי שאחראי לרצח התינוקת שלהבת פס ביישוב היהודי בחברון בתחילת האינתיפאדה ה-2. כך עולה מפרטי הרשימה שפורסמה בכלי תקשורת פלסטיניים.

במקום ה-10 ברשימת הפת"ח הרשמית שובץ אסיר ביטחוני לשעבר מג'נין שרצח את מוטי ביטון בתחילת שנות ה-90' ושוחרר באחת המחוות לאבו מאזן ב-2013. גם במקום ה-15 ברשימה שובץ אסיר ביטחוני משוחרר מאזור חברון, שהיה שפוט למאסר עולם ושוחרר בעסקת ג'יבריל ולאחר מכן נעצר שוב ל-15 שנה באינתיפאדה ה-2.

ברשימת "החירות" שנתמכת בידי בכיר הפת"ח ואסיר העולם מרוואן ברגותי, שובץ במקום ה-10 האסיר הביטחוני לשעבר פח'רי ברגותי, שריצה מאסר עולם על רצח נהג האוטובוס הישראלי מרדכי יקואל בסוף שנות ה-70' ושוחרר בעסקת שליט. ברגותי עצמו אינו כלול ברשימה אלא תומך בה מהכלא, אך אשתו פדווא משובצת שנייה ברשימה אחרי נאסר אל-קידווה, אחיינו של ערפאת, שעומד בראשה.

ברשימת "העתיד" של מחנה מוחמד דחלאן שובץ בעשירייה השנייה אסיר ביטחוני משוחרר ממחנה הפליטים קלנדיה ששוחרר לפני שלושה חודשים לאחר 18 שנה בכלא ישראל.

הרשות הפלסטינית בחירות פתח שלהבת פס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד