י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מפת התחלואה

מקדם ההדבקה במגזר החרדי הנמוך ביותר; קריית יערים צהובה

התחלואה במגזר החרדי כמו גם מקדם ההדבקה ממשיכים להיות נמוכים מהרגיל | קריית יערים הפכה לצהובה, כל שאר הערים החרדיות ירוקות | מפת התחלואה במגזר

מקדם ההדבקה במגזר החרדי הנמוך ביותר; קריית יערים צהובה
אוכפים את הסגר בבני ברק צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

משרד הבריאות מנטר מדי יום את היקף התפשטותו של נגיף קורונה. הבוקר (חמישי) לאחר שבועיים נרשמה עלייה במקדם ההדבקה בשקלול סך המגזרים. בתוך כך, המגזר החרדי ממשיך לשמור על מגמה מבורכת.

על פי נתוני משרד הבריאות ביממה האחרונה מתוך 488 חולים חדשים, 23 בלבד היו בני המגזר. 5% בלבד מסך התחלואה הכללית.

עוד דווח, כי הערים החרדיות ממשיכות להיות במעקב צבעים, וחוץ מקריית יערים שהפכה לצהובה, עם 8 חולים חדשים בשבוע האחרון, כל שאר הערים החרדיות ירוקות.

בעמנואל התווסף בשבוע האחרון חולה 1 בלבד, בביתר עילית וברכסים 5, במודיעין עילית 10, באלעד 3, ובעיר בני ברק כולה התווספו 17 חולים בלבד בשבוע האחרון.

האלוף רוני נומה ראש הדבק החרדי ב'מגן ישראל' התייחס אף הוא לנתונים ואמר: "לשמחתנו מקדם ההדבקה במגזר החרדי הוא הנמוך ביותר וחשוב לנו מאוד לשמר את מגמת הירידה הזו".

עוד הוסיף: "לקראת חגיגות המימונה אני קורא לציבור להמשיך ולהקפיד על ההנחיות ובדגש על האיסור להתקהל מעבר ל-20 איש בחלל סגור. כולנו עדים למגמת כיפוף התחלואה ושימור מגמה זו דורש מאיתנו עוד מאמץ קטן".

"בנוסף לכך, כעת שברור לכולם שהחיסון יעיל ובטוח, אני קורא למי שעדיין לא התחסן, ובכלל זה מחלימים שחלפו 3 חודשים ממועד החלמתם, להגן על עצמם ועל קרוביהם, לצאת ולהתחסן. חג שמח!" סיכם האלוף.

בתוך כך הבוקר דווח כי 489 חולי קורונה נוספים אובחנו בישראל במהלך היממה האחרונה, בכך עולה מספר החולים מתחילת התפרצות הנגיף בארץ ל-833,281, על פי הנתונים, אמש בוצעו 39,661 בדיקות לחשודים כחולי קורונה.

מספר החולים הפעילים עמד נכון להבוקר על 7,200. מספר המונשמים ממשיך לרדת ועומד כעת על 187 חולים הזקוקים למכונת הנשמה מתוך 385 חולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים. מספר הנפטרים עלה אף הוא ועומד כעת על 6,214.

שיעור התוצאות החיוביות מסך הבדיקות הכולל עמד הבוקר על 1.3%. בתוך כך, מאז החל מבצע החיסונים בישראל, עד כה התחסנו לנגיף הקורונה 5,244,481 בני אדם. במקביל, 4,785,534 בני אדם התחסנו במנה השנייה.

קורונה קרית יערים רוני נומה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד