י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"אין מספיק ראיות"

גרמניה סגרה התיק נגד הנאצי שגורש מארצות הברית

אחרי שארה"ב גירשה שומר מחנה ריכוז לשעבר בן 95, בגרמניה נסגר התיק נגדו בטענה כי אין ראיות קונקרטיות לרצח יהודים ספציפי.  לדברי גורמים אמריקאים, פרידריך הודה כי שמר על אסירים במשך תקופה של כמה שבועות בסוף המלחמה

גרמניה סגרה התיק נגד הנאצי שגורש מארצות הברית
מחנה ריכוז צילום: pixabay

ארצות הברית גירשה בחודש שעבר את הפושע הנאצי פרידריך קרל בן ה-95, אך התובעים בגרמניה לא מצאו ראיות מספיקות להעמידו לדין. התובעים הגרמנים אמרו ביום רביעי כי הם סגרו את התיק של שומר מחנה ריכוז לשעבר בן ה-95, שגורש מארצות הברית.

בחודש שעבר הגיע פרידריך קרל עם מטוס רפואי לשדה התעופה בפרנקפורט לאחר שבית משפט אמריקני הורה על גירושו עקב חלקו ברדיפת יהודים בחסות הנאצים בשנת 1945.

התובעים אמרו כי הם סגרו את התיק נגד פרידריך "לאחר שמיצו את כל הראיות", וציינו כי קיים היעדר יסוד מספיק לחשד. התובעים הציבוריים של עיריית צ'ל החלו בחקירה בספטמבר אך השעו אותה כעבור שלושה חודשים, ואמרו כי הראיות "לא קישרו את האיש למעשה הריגה קונקרטי".

לדברי גורמים אמריקאים, פרידריך הודה כי שמר על אסירים במשך תקופה של כמה שבועות בסוף המלחמה במחנה הריכוז נוינגמה בצפון גרמניה.

לדבריו, לא היה לו חלק בהתעללות במחנה או בצעדות המוות בשנת 1945, כאשר אסירים יהודים נאלצו לצעוד עמוק יותר לשטח גרמניה כדי להימלט מכוחות בעלות הברית המתקדמים, לעיתים קרובות הם מתו או נהרגו בדרך.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', שופט אמריקאי הגיע למסקנה כי פרידריך לקח חלק ברדיפה בחסות הנאצים באמצעות "שירותו כשומר חמוש של אסירים במחנה ריכוז בו התרחשו רדיפות". הוא היה תושב ארה"ב מאז 1959. גורם מרשות ההגירה האמריקני אמר כי פרידריך היה "משתתף פעיל באחד הפרקים האפלים בתולדות האנושות", והוסיף כי ארצות הברית לא מציעה הגנה ל"פושעי מלחמה".

נאצי ארה"ב גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד