ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
טוען להתעללות

אלכסיי נבלני הכריז על שביתת רעב: "לא יהיו לי רגליים"

איש האופוזיציה הרוסי שנכלא, אלכסיי נבלני, הודיע ​​ברשתות החברתיות כי יפתח בשביתת רעב עד שיקבל טיפול רפואי הולם בכלא בו הוא מוחזק בחודשים האחרונים

אלכסיי נבלני הכריז על שביתת רעב: "לא יהיו לי רגליים"
אלכסיי נבלני צילום: באדיבות המצלם

איש האופוזיציה הרוסי שנכלא, אלכסיי נבלני, הודיע ​​אמש (רביעי) בפוסט באינסטגרם כי יפתח בשביתת רעב עד שיקבל טיפול רפואי הולם. מבקר הקרמלין בן 44 התלונן על כאבי גב חריפים וכאבי רגליים.

"יצאתי לשביתת רעב בדרישה לקיים את החוק ולהניח לרופא לבקר אותי", כתב נבלני בפוסט שפורסם באמצעות עורכי דינו. מבקר הקרמלין טען טענות שונות על התעללות במעצר, כולל מניעת שינה. רשויות הכלא טרם התייחסו להודעת שביתת הרעב של נבלני, אחד ממתנגדיו הגדולים של פוטין.

אנשי מקצוע באירופה בתחום הרפואה קראו לרשויות להעניק לנבלני טיפול רפואי הולם. "אנו חוששים מהגרוע מכל, השארת חולה במצב כזה עלולה להוביל לתוצאות בריאותיות קשות, כולל אובדן בלתי הפיך, מלא או חלקי של תפקודי הגפיים התחתונות", כך כתבה קבוצה של אנשי מקצוע בתחום הרפואה במכתב פתוח שפורסם ביום ראשון, הם דרשו שנבאלני יקבל טיפול רפואי טוב יותר בזמן שהוא בכלא.

נבלני אמר שהוא חושש שיאלצו לקטוע את שתי רגליו. "אני לא רוצה לאבד את שתי הרגליים", אמר נבלני בפוסט באינסטגרם. "זה לא יהיה הוגן. לכולם יש שתי רגליים ולא לא יהיו כאלה".

שירות העונשין הפדרלי הרוסי טען בשבוע שעבר כי נבלני עובר בדיקות רפואיות בעת השהיה בכלא ותאר את מצבו כ"יציב ומספק".

נבלני מרצה כעת עונש של שנתיים וחצי מאסר בגין הפרת תנאיו שקשורים לפסק דין משנת 2014. נבלני, אחד המבקרים החריפים ביותר של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין , מאמין כי גזר הדין הוא ניסיון פוליטי להשתיק אותו.

אלכסיי נבלני רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד