י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הבריח ספר תורה

השגריר הבריטי בתימן קורא לשחרורו של היהודי שכלוא 5 שנים

שגריר בריטניה בתימן קורא היום למורדים החות'ים לשחרר לאלתר את היהודי שכלוא במדינה כבר חמש שנים באשמת סיוע להברחת ספת תורה עתיק מהמדינה לישראל. בעבר גם שר החוץ לשעבר של ארה"ב, מייק פומפאו, קרא למיליציה החות'ית של תימן לשחררו

השגריר הבריטי בתימן קורא לשחרורו של היהודי שכלוא 5 שנים
אילוסטרציה צילום: unsplash

‏שגריר בריטניה בתימן קורא לשחרורו של היהודי לוי מרחבי, בן הקהילה היהודית בתימן, שנמצא בכלא של המורדים החות'ים כבר 5 שנים באשמת הברחת ספר תורה עתיק לישראל.

לוי עשה עלייה וחזר לשם. השבוע סיפורו יצא לאור בעקבות העזיבה הדיסקרטית של 13 מבני משפחתו את תימן - השרידים הכמעט אחרונים של הקהילה במדינה - למצרים. כזכור שר החוץ לשעבר, מייק פומפאו, קרא למיליציה החות'ית של תימן לשחרר יהודי תימני שמוחזק בשבי זה חמש שנים.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', לוי סאלם מוסא מראבי נלקח בשבי על ידי המיליציה הנתמכת על ידי איראן בשנת 2016, לאחר שלטענתם סייע למשפחה יהודית להגר לישראל עם ספר תורה בן 800 שנה, הספר התורה נחשב בתימן כאוצר לאומי.

כזכור, שלושה עשר היהודים הכמעט האחרונים שנותרו בתימן הגיעו בתקופה האחרונה למצרים באופן דיסקרטי ובכך נותרו שישה יהודים אחרונים בתימן, בהם אחד שנמצא בכלא מ-2016 באשמת סיוע להברחת ספר תורה עתיק לישראל ע"י קרוב משפחתו, לוי מרחבי, שבעבר עלה ארצה וחזר לתימן.

כפי שדיווחנו כאן ב'בחדרי חרדים', חלק מבני המשפחה מעוניינים להגיע לישראל, אך ישנה דמות בתוך המשפחה שמתנגדת לכך ולכן המהלך מתעכב. קרובי המשפחה שלהם שנמצאים פה לוחצים עליהם לעלות ארצה. אם לא יגיעו לישראל, ייתכן שיגיעו לאמירויות כמו משפחות אחרות מתימן שעלו לשם בחודשים האחרונים. לוי מרחבי, שעדיין בכלא התימני, זכה לביקור מבני משפחתו לפני שאלה יצאו מתימן למצרים וכי תנאי כליאתו השתפרו, אך הוא עדיין בכלא והמאמצים לשחררו עדיין נמשכים. כך לפי דיווחו של רועי קייס בכאן 11.

שבוע שעבר היה המכריע בתולדות הקהילה היהודית בתימן, שנמשכה אלפי שנים, אחרי שהחות'ים השתלטו על חצי תימן, והחליטו להתנכל ליהודים ולגרש אותם מנפת סעדה, ואז לגרש אותם מנפת עמרן ולרדוף אותם עד לשכונה בצנעא, משם גורשו כאמור, בשלוש קבוצות מחוץ לתימן, האחרונה שבהן הייתה הקבוצה הזו.

תימן מייק פומפאו איראן בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד