י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המתיחות בין נתניהו לריבלין

ראש הממשלה הופתע: לא הוזמן לטקס יום העצמאות בבית הנשיא

למרות שמדובר במסורת, ראש הממשלה נתניהו הופתע לשמוע כי הוא לא הוזמן לטקס יום העצמאות בבית נשיא המדינה שצולם השנה מראש בשל אילוצי הקורונה. מטעם הנשיא ריבלין טוענים כי בגלל הקורונה נתניהו לא הוזמן והדגיש כי גם שר הביטחון גנץ לא הוזמן להשתתף בטקס

ראש הממשלה הופתע: לא הוזמן לטקס יום העצמאות בבית הנשיא
נתניהו וריבלין צילום: Marc Israel Sellem/POOL

המתיחות בין נתניהו לריבלין - לשיא: מדי שנה ביום העצמאות נערך בבית הנשיא טקס יום העצמאות בהשתתפות מאה חיילים וחיילות - "טקס מצטייני הנשיא". בשנה שעברה הטקס בוטל בשל מגבלות הקורונה.

השנה הוחלט לצלם את הטקס מראש על מנת להבטיח את קיומו כל עוד אפשר, למרות מגפת הקורונה.

מדי שנה משתתף בטקס גם ראש הממשלה, אלא שעל פי הדיווח בחדשות 12, מתאמי הסיורים של ראש הממשלה בנימין נתניהו שהתקשרו לתאם את הגעתו לטקס, הופתעו לשמוע כי הוא אינו מוזמן.

מלשכת בית הנשיא טענו מנגד כי הוא לא הוזמן בשל אילוצי הקורונה, וכי גם שר הביטחון בני גנץ לא הוזמן - זאת למרות שהשתתפותו של ראש הממשלה הינה מסורת והקורונה לא באמת משפיעה על הזמנתו.

נציין כי מזה תקופה ארוכה שנשיא המדינה רובי ריבלין נוקט צד די ברור לכיוון גוש השמאל. בימים האחרונים זה התבטא בכך שקרא להחליף את השלטון ולא קרא לממשלת אחדות כפי שהיה מצופה ממנו כנשיא ממלכתי.

סגן השר פטין מולא כתב בתגובה בטוויטר: מוסד הנשיאות איבד את הממלכתיות! כשהנשיא מחליט לא להזמין את רה"מ לטקס יום העצמאות בבית הנשיא, זה מעיד שהשיקולים הפוליטיים הם הקווים המנחים של הנשיא במדינה.

ראובן ריבלין בנימין נתניהו נשיא המדינה יום העצמאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד