ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מפני קדושת המועד

לייבל'ה מסכם את חג הפסח של אחרי הקורונה

והשבוע בלייבל'ה: האכזבה מעיתוני החג שהיו מלאים בפרסומות - אך נטולי תוכן חדש; היכן בילו הידוענים החרדים את חג הפסח של פוסט קורונה?; דרעי ורעייתו נופשים בספסופה; 'מי שברך' שערכו יושבי המלון לשף שנפצע קשה; וגם, עם מי נתפס ראש עיריית י-ם מסתודד?

לייבל'ה מסכם את חג הפסח של אחרי הקורונה
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה מתנצל על ההיעדרות מכתיבת הטור בשבוע שעבר עקב אירוע הברית לבן החמישי שנחגג בשעה טובה ומוצלחת בערב פסח, ממש ביום תענית בכורים.

הזכייה הגדולה במועד, הייתה לערוך כראוי את שמחת ברית - עם פתיחת אולמות השמחה - באולמי 'היכלי מלכות' בבני ברק שהיו החלוצים במאבק פתיחת האולמות בקורונה. 

עוד יסופר רבות סביב הברית שנערכה אחרי הבחירות בהן לא הייתה הכרעה כלל וכלל לצערו הרב של של לייבל'ה - אבל מה זה חשוב. 

לייבל'ה ישב על עיתוני החג הכבדים וגילה שבמערכות העיתונים החליטו שמגזין פסח לא שונה משאר החגים, חוץ מזה שיש בו הרבה פרסומות ותוכן, בשום עיתון אף קורא לא עשה 'וואו' והכתבות טובות ואפילו משובחות ללא אף פצצה שלא חשבו עליה קודם. 

מי שכן עשו מוסף נושא אותו דבר ועל אותו נושא הם דווקא הליטאים 'יתד נאמן' ו'הפלס' שם עשו בחלק הקדוש מוסף 'עשה לך רב' דרך העברת התורה מרב לתלמיד, לייבל'ה שלא הספיק לקרוא, משאיר את ההבדלים בין שני המוספים לאיש ההגות אלי ביתאן. 

לייבל'ה יצא לראות היכן יצאו האנשים שלנו לפוש החג הזה, לאחר שנה של קורונה וסגרים ועכשיו כולם חזרו לחייך בענק. 

את סגן ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש שיצא מיד לאחר הבחירות לארה"ב לעשות את חג הפסח עם בני המשפחה, נצפה בערב חג הפסח רוכש קיטל מכובד לחג מעשי ידי 'אייכלע'רס' 

מי שדווקא נצפה בלונדון הוא ח"כ ישראל אייכלר שיממה לפני החג המריא למנצ'סטר באנגליה לשהות במחיצת בנו בחג הפסח, לאחר שנה של מגפת קורונה. 

ומי שככל הנראה מבשל לנו ממשלה בספסופה בהיותו ערב מפורסם לממשלה הקודמת הוא יו"ר ש"ס השר אריה דרעי שיצא לטיול קצר בין לבין עם רעייתו הרבנית יפה שתחי', שעדיין לייבל'ה מתרגש מהבכיות שלה בבחירות. השר נהנה מכל רגע וגם יש תמונה. 

גולת הכותרת של חג החירות הוא הפראק הרבני בו התחדש השר לשירותי דת יעקב אביטן עם קטיפה בשרוולים, את האות לכך היה ניתן לראות במעמד ברכת הכהנים בכותל המערבי שם עמד השר עם הפראק הנוצץ. 

את הרב שבח צבי רוזנבלט רבה של בני ברק, ראה לייבל'ה יחד עם בני משפחתו בפארק ציבורי ברעננה במסגרת טיולי חול המועד פסח. האם הרב רוזנבלט החולש על בני ברק, אחיסמך וגם מודיעין עילית בודק אופציות ברעננה? אנחנו נמתין. 

את הכתב לענייני חרדים יאיר שרקי מחדשות 12 ניתן היה השבוע לשמוע בהרצאה על המגזר בחופשת הפסח במלון 'רמדה חדרה' שם נתן שרקי הופעה כמו שצריך.

אפרופו מלונות, לייבל'ה שמע מאורחי מלון 'לאונרדו פלאזה' בירושלים כי שמחה רבה הייתה בקרב אורחי המלון בחג הראשון כאשר במהלך ליל הסדר הגיעה השמועה, מפי העובדים הלא יהודים, על תפיסתו של תושב מזרח ירושלים בן 40 בחשד לתקיפת השף האהוב שלום קדוש בירושלים ופציעתו הקשה.

בחג בבוקר, אורח המלון עוה"ד משה אוסדיטשר, אף ערך לו 'מי שברך' מיוחד לרפואתו וכל אלו שקמו לתפילה ענו אמן בהתרגשות.

את הכתב המשטרתי מרדיו קול חי בנצי ליזרוביץ ראה לייבל'ה מתנדנד בנדנדה כאחד האדם ממש. 

את יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי נטש את הגן חיות שיש לאחרונה בכנסת, והלך לטייל עם משפחתו בפינת החי 'חיות לכתחילה'.

סגרה"ע אשדוד יחיאל וינגרטן וחבר מועצת העיר שמואל שוק (שדאג לתח"צ כל החג), יחד עם העסקן יהושע טננהויז, הגיעו לפארק אשדוד היום (חמישי) כדי למחות על ההופעה הפרובוקטיבית ובעקבות כך הפעילות הופסקה.

ואפרופו מלכיאלי, עורך הדין והטו"ר ישראל ענדען יו"ר 'מאזני צדק' שסיים למכור את החמץ של 'בנועם' ראה לייבל'ה בביקור חג כמידי שנה אצל ח"כ מיכאל מלכיאלי. אפרופו ענדען, לייבל'ה קרא בחג כתבת ענק בעיתון 'בקהילה' על המעצמה שהקים עורך הדין החסידי.

ראש עיריית ירושלים משה ליאון ויד ימינו שמעון ברייטקופף נראו מדברים בדברים ברומם של עולם מבלי שאוזן אדם תוכל להאזין להם או לקרוא שפתיים. ליבל'ה אהב זאת.

הצלם שלומי כהן השוהה בימים אלו במקסיקו בחופשת הפסח יחד עם החברים צביקה ברג ואייזיק גפן, נצפה בין ארוחה לקפיצה מהיאכטה לים, עושה כושר. לייבל'ה גאה.

את בעלי התזמורות והמנגנים ובראשם שמוליק לוטרמן, צביקי לוקר ועוד, ראה לייבל'ה בגן החיות בראשון לציון כשהם ברגעים של שקט לאחר עונת החתונות ולקראת עונת הספירה. 

לייבל'ה גם ראה בערב פסח את הרבי מספינקא ירושלים השני, רבי שלמה כהנא, מחפש קערה לליל הסדר במאה שערים. לאחר שחיפש זמן רב נמצאה הקערה לפאר את הסדר.

ומי שיצא לקנות ציפ'ס חם בשכונת בית ישראל היה ח"כ יצחק פינדרוס יו"ר סיעת יהדות התורה, שנכנס במקום השביעי כמו גדול. פינדרוס לא שלח אף עוזר ויצא לקנות בעצמו.  

בחלוקה הגדולה של 'עונג שבת ויו"ט' - משפחת רכניץ שנערכה גם השנה במתחם הרכבת בירושלים הגיעו איש הדיגטל שוקי סלמון יחד עם יוסי שור מיקבי ציון, נתי אלבר שהביא את כל צוות הוידיאו, יחד עם איש היח"צ מענדי צימעט. 

את רב קהילת שטפנשט ראה לייבל'ה בנענועים מול האש הבוערת בחצר החסידות ברחוב מהרש"ל בבני ברק. כידוע נוהגים לשרוף את הלולבים והרב סלומון שם את כל הסגולות והכוונות רגע לפני השריפה. 

מי שביער את החמץ האחרון היה גדול הצלמים שוקי לרר שרגע לפני שיצא לטבריה לשהות ב'כינורות', הגיע לשרוף את חמצו במתחם בנדיקט בבני ברק וזכה לתמונה של הצלם יהודה פרקוביץ. 

ופחות משלושים יום קודם החג - של ל"ג בעומר במירון, ראה לייבל'ה את חיים רבינוביץ מבאיאן בודק את עמדת ההדלקה של מורו ורבו הרבי מבאיאן שמוכנה כבר לאות שהאבוקה תעלה. 

בבני ברק התקבצו בשבוע שעבר סביב שולחן עגול אחד בכירי אנשי החינוך לרב שיח מרתק וייחודי שפורסם בחג במגזין בני התורה 'במה'. נצפו: הרב פנחס ברייער יו"ר מכון 'לגדל', הרב אליהב מילר יו"ר 'לב שומע', הסופר הדגול הרב חיים ולדר, ומנהל תוכניות חרדים בג'וינט הרב יצחק טרכטנגוט.

הפאנל הונחה על ידי סגן ראש עיריית מודיעין עילית ומחזיק תיק החינוך ובעל 'הנועם שיח' ב'המודיע', טוביה פריינד.

הגדה של פסח המיוחדת שחולקה השנה בפרויקט 'חג הפסח בעקבות מרן' שיזם מ"מ וסגן ראש העיר ירושלים צביקה כהן כהן ובברכת ראש העיר משה ליאון, נראתה השבוע באורח תדיר על שולחנו של הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף כל ימות החג. אפילו במעמד הבאת המצות של רב הסלבס מרדכי חסידים לראשון לציון.

ולפינת המזל טובים: 

ברכת מזל טוב לסגן השר מאיר פרוש לרגל שמחת אירוסי נכדו הגדול נחום יאול אליאס מחסידות באבוב. שמחת הווארט נערכה בארה"ב ללא השתתפות הסבא ששוהה בארץ הקודש. 

ברכת מזל טוב לנגיד הרב אהרן נאה מבורו פארק, חתנו של הבדחן רבי יעקב מילר מיארמא/טשאבא, לרגל שמחת אירוסי בתו עם החתן בן הנגיד והבנש"ק הרב שלמה ניסנבוים מלייקווד חתנו של האדמו"ר מנדבורנה פילדלפיה. 

ברכת מזל טוב לח"כ יעקב טסלר לרגל הולדת הנכדה, בת לחתנו חיים רוזנברג.

ברכת  מזל טוב לשמעון מרגליות נהגו ומנאמני ביתו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין לרגל שמחת הולדת בתו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לשמוליק גרינברג, מנהל מחלקת החינוך בעירית ירושלים לרגל שמחת אירוסי בנו בשעטו"מ.

ברכת מזל טוב לשמשון פראג, מנהל קשרי קהילה בקופת חולים מאוחדת לרגל שמחת הולדת הבן. לייבל'ה שולח מזל טוב נרגש ומברך שתזכה להכניסו בבריתו של אברהם אבינו. 

ברכת מזל טוב למנכ"ל משרד פרסום 'בורדו' איציק גרין לרגל שמחת הולדת הבת. 

מזל טוב ליענקי ברוין בעל רשת 'יוקרה שבעור' לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה, שמחת הברית נחגגה אתמול בבית המדרש הגדול תולדות אהרן בירושלים תוך שמירה על הוראות מ' מישט זיך נישט.

מזל טוב ליענקי ראטה יו"ר מפעל 'מפואר' בארה"ב לרגל הולדת הנכד, בן לחתנו משה פולטשיק. השלום זכר נערך בשבת הגדול בבורו פארק. 

ברכת מזל טוב לבעל מנגן שמוליק לוטרמן לרגל הולדת הבן בשעה טובה. השלום זכר אם שאלתם בליל שביעי של פסח בבני ברק.

ולסיום, ברכת מזל טוב ליואלי הורביץ מנצח מקהלת 'שירה' בארה"ב המקהלה המוצלחת ביותר, לרגל הולדת בנו, הוואך נאכט נערך רק עם פירות ומיץ ענבים בהשתתפות החברים וכמובן הרבי מקראלי. 

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד