י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
יש לו רק מה להפסיד

עמית סגל: בנט צריך להחליט בין גרוע לגרוע יותר

הפרשן עמית סגל טוען כי למרות המחשבה של רבים כי בנט נמצא בעמדת מפתח והוא נהנה מכל רגע, מצבו לא פשוט בכלל. לדברי סגל בכל החלטה שיקבל כעת יו"ר ימינה יש לו רק מה להפסיד

עמית סגל: בנט צריך להחליט בין גרוע לגרוע יותר
נפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לקראת פגישותיו של יו"ר ימינה נפתלי בנט עם ראש הממשלה נתניהו (מחר) ועם יו"ר יש עתיד לפיד במוצאי החג, פרשן חדשות 12 עמית סגל מסביר על הסבך הפוליטי בו מצוי האיש שאולי יכריע את הממשלה הבאה. לדברי סגל, בנט נמצא במצב בעייתי בו כל צעד שיעשה עלול לעלות לו בקריירה הפוליטית.

סגל מסביר כי מקובל לחשוב כעת שבנט הוא איש השעה והוא נהנה מהמעמד הזה, אך לפי סגל, המצב הפוך לחלוטין. לדבריו, בנט נקלע לצרה או לאתגר פוליטי לא פשוט כשכמעט כל החלטה שיקבל עלולה להוביל לסיום הקריירה הפוליטית שלו.

אם בנט ילך עם נתניהו מסביר סגל, אז כל שוחרי השינוי שתמכו בו בגלל האפשרות שלא ילך עם נתניהו - יעזבו אותו באם נצא לבחירות חמישיות. אך אם יתברר שהוא הולך עם המרכז שמאל, אזי כל תומכיו מימין יינטשו אותו. מצבו לא מזהיר גם אם לא תקום ממשלה ונצא לבחירות נוספות, אז יגידו רבים, "על מה היה כל הרעש והמהומה?"

לכן מסביר סגל שהדילמה כעת של בנט היא קשה מאוד, והוא מפריד בין הדילמה בה בנט ניצב כעת, לבין הדילמה בה עמד אביגדור ליברמן לפני כשנתיים, או החרדים באופן היסטורי שנהנו לשחק עם קולם בין הצדדים, זה לא המקרה אצל בנט כעת, מסביר הפרשן, בניגוד למה שהוא חשב וקיווה ושרבים העריכו כי הוא זה שיוכל להעניק את המפתחות לממשלה למי מהצדדים, מתברר שלא כך הם פני הדברים.

גם אם הוא ילך עם נתניהו, עדיין צריך לפתור את הבעיה של סמוטריץ' ומנסור עבאס שכרגע מצהירים שלא ישבו יחד, ולחלופין אם ילך עם המרכז-שמאל, זו תהיה ממשלה שנשענת על כרעי תרנגולת, ללא קווי יסוד שכלל לא ברור שהם מקבלים את עמדותיו או להיפך.

לכן מעריך סגל, מה שבנט עושה כעת: הוא מגדיל את המחיר, כדי שכשיעמוד בפני הכרעה, ידע מה הוא מקבל מכל צד. לדברי סגל, זה די ברור שמהמרכז-שמאל הוא יקבל את החלק הראשון ברוטציה, ובצד השני הוא כבר קיבל מנתניהו דברים שהוא רק יכול היה לחלום עליהם: תיקים בכירים בשפע ושריונים נדיבים לאנשיו בליכוד לשתי קדנציות.

עמית סגל נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד