י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הליך התפקחות

בכירים במפלגות החרדיות מפנימים: הגיע הזמן להשתחרר מנתניהו

בכירים מאוד במפלגות החרדיות נשמעים בשיחות סגורות שונה לגמרי מלפני החירות. לטענת אותם בכירים, הגיע הזמן להשתחרר מנתניהו. לטענתם חיבור עם השמאל - שהופך אנטי-דתי יותר ויותר לא אפשרי, אך דמות אחרת מהליכוד שתיקח את המושכות בהחלט יכול לבוא בחשבון

בכירים במפלגות החרדיות מפנימים: הגיע הזמן להשתחרר מנתניהו
בנימין נתניהו צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בשיחות סגורות שקיימו השבוע הבכירים ביותר בסיעות החרדיות, הם כבר דיברו אחרת על ראש הממשלה בנימין נתניהו, אחרי שעשן הבחירות התפוגג ויחד איתו המסרים "רק ביבי" ו"נלך עם נתניהו רק לאופוזיציה", כעת כאמור, הם נשמעים אחרת.

נכון לעכשיו אין אופציה שנייה, ממשלה לצד יאיר לפיד לא באה בחשבון, בקדנציה בה נדרש לתקן את חוק הגיור, לחוקק מחדש את חוק הגיוס ולהבטיח את המשך תקצוב עולם התורה, ממשלה עם לפיד וליברמן לא אפשרית בעליל.

מנגד, מצב בו הם נגררים בזה אחר זה למערכות בחירות וגם אז הם תקועים שוב עם חוק הגיור, חוק הגיוס ותקציבי הישיבות שנפגעים משנה לשנה בו תקציב המדינה תקוע - גם מצב שלא בא בחשבון.

נראה כי המפלגות החרדיות עוברות הליך התפכחות, דברים שנשמעים בימים אלה בשיחות הסגורות (בנתיים, מהחשש שתכף נהיה במערכת בחירות והם יעבירו את המסרים המוכרים של "רק ביבי"), שהם מבינים שנתניהו הוא גם הבעיה שלהם.

לצורך כך הם חייבים חילופי שלטון רק מתוך הימין, השמאל הפך לחילוני יותר ויותר, כזה שלא יאפשר לחוקק חוק גיוס, שלא ייתן יד לחוק גיור שיפגע ברפורמים או שיעניק לחרדים את הכוח שיש להם בממשלת נתניהו.

הדרך היחידה לשמור על כוחם הוא דרך ממשלה ימנית, אחד מבכירי המפלגות החרדיות שירטט השבוע את הדרך לסיום סאגת נתניהו: "אפשר להכתיר את משרי הליכוד ליו"ר המפלגה, הוא יקים ממשלה יחד עם סער ובנט", עוד הוסיף אותו בכיר: "אני לא מבין למה נתניהו לא הולך לנשיאות, יביא ראש ממשלה נוח שיכניס בשר למוסד, ייתן לו סמכויות מדיניות ועל הדרך יקבל חסינות ל 7 שנים".

בנימין נתניהו חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד